خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران:

وضعیت ذخیره میوه مناسب است/ نظارت و بازرسی تا 15 فروردین انجام می‌شود/ وضعیت نامناسب اخذ مالیات از میوه‌فروشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۵۵

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به وضعیت مناسب موجودی میوه، گفت: نظارت بر میوه فروشی‌های سطح شهر تهران تا ۱۵ فروردین برقرار است و از دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات هم انتظار داریم که اگر قصد بازرسی دارند، از کارشناسان ما کمک بگیرند و اجازه دهند کارشناسان این صنف نیز برای انجام بهتر کار در کنارشان باشند‌.

به گزارش ایلنا، اسدالله کارگر، امروز در نشست خبری ضمن اعلام این مطلب، گفت: هرچند که عقیده داریم به علت فراوانی و وضعیت مناسب میوه، نه تنها گران فروشی اتفاق نمی‌افتد، بلکه فروشندگان به دلیل رقابت برای فروش، قیمت‌های پائین را نیز در دستور کار دارند اما نظارت‌ها هم انجام می‌شود.

شرایط نامناسب اخذ مالیات

کارگر در ادامه با گلایه از وضعیت اخذ مالیات از میو‌ه‌فروشی‌ها، گفت: مالیاتی که از میوه فروشان اخذ می‌شود از کل فروش است، درحالی‌که باید مالیات بر درآمد آنها محاسبه و اخذ شود.

وی توضیح داد: مثلا اگر ما میوه‌ای را ۸۵ هزار تومان بخریم و ۱۰۰ هزار تومان بفروشیم، باید از مبلغ ۱۵هزار تومان مالیات محاسبه شود، اما در بسیاری از مواقع مالیات را از کل فروش حساب می‌کنند.

کارگر همچنین گفت: از طرفی چرا باید میزان مالیات دریافتی از غرفه‌های میوه فروشی متعلق به شهرداری فقط یک درصد باشد، ولی از میوه‌فروشان عضو اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی، ۱۴ درصد مالیات اخذ شود؟! لذا امیدواریم که متولیان به این موضوع توجه داشته باشند.

عدم همکاری میادین مرکزی میوه و تره‌بار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چالش‌هایی که میادین مرکزی میوه  تره‌بار برای فروشندگان میوه ایجاد می‌کنند اشاره کرد و گفت: متأسفانه در میادین مرکزی میوه و تره‌بار، در بسیاری از مواقع فاکتور فروش میوه به همکاران ما ارائه نمی‌دهند که این موضوع مشکلاتی ایجاد می‌کند؛ برخی افراد که به‌ صورت دلال در غرفه‌های میادین مرکزی فعالیت دارند، میوه و محصولات را از قبل خریداری و مغازه‌داران اجبارا باید از آنها خرید کنند و در این میان این افراد فاکتور فروش به همکاران ما ارائه نمی‌دهند.

وی در این مورد توضیح داد: معظل اصلی در میادین میوه و تره‌بار، ساعت کار آنها است که از بعدازظهر شروع می‌شود؛ در حالی‌که مغازه‌داران آخر شب یا صبح زود برای خرید میوه مراجعه می‌کنند و در این فاصله زمانی، دلال‌ها برخی میوه‌ها را خریداری و دپو می‌کنند و مغازه‌داران نیز مجبورند که میوه را از آنها خریداری نمایند؛ بنابراین اگر ساعات شروع کار میادین هم مثلا از ۱۲ شب باشد، دیگر فرصتی برای این کار دلال‌ها باقی نمی‌ماند.

وضعیت مناسب موجودی میوه

وی در مورد وضعیت موجودی میوه هم گفت: به اندازه کافی میوه برای مصرف جامعه ذخیره شده است و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.نظارت بر  میوه فروشی ها ی سطح شهر تهران تا ۱۵ فروردین بر قرار است و از دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات هم انتظار داریم که اگر قصد بازرسی دارند، از کارشناسان ما کمک بگیرند و کارشناسان ما نیز برای انجام بهتر کار در کنارشان باشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: امسال وضعیت تولید میوه خوب بوده و مشکلی نداشته است و ذخیره‌سازی برای پایان سال به‌خوبی انجام شده و از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز