خبرگزاری کار ایران

مطالعه جامع برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۰۲

معاون آب وخاک وزارت جهادکشاورزی گفت: یکی از مهمترین برنامه های دراز مدت وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها نظیر وزارت نیرو انجام، مطالعه جامع برای جلوگیری از هدر رفت منابع آبی ناشی از بارندگی های رگباری در سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در چابهار افزود: به دستوروزیر جهاد کشاورزی از روز چهارشنبه در این استان حضور یافتیم  و با بررسی وضعیت نقاط سیل زده در شهرستان های مختلف نظیر دشتیاری، چابهار، نیکشهر و قصرقند برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی این خطه که بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است برنامه هایی در سه قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: در این راستا در گام نخست در قالب برنامه کوتاه مدت ترمیم سریع بیش از ۱۵۰ رشته قنات و تعدادی کانال ها و چاه و چاهک‌هایی که در این سیلاب دچار خسارت شده‌اند،  به‌عنوان مهم‌ترین منبع آبی بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب در سیستان و بلوچستان "هوتک" است، گفت: با توجه به اینکه هوتک ها سازه های بسیار ارزان قیمت و یکی از بهترین منابع آب  هستند این وزارتخانه درنظر دارد حدود ۲۰۰ هوتک را با کار کارشناسی و مشاوره ای که در حال انجام است را  در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز احداث نماید.
نیازی شهرکی تاکید کرد:  همچنین با توجه به اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان بین هر دو تا چهار سال یکبار شاهد بارش های سنگینی هستیم و  از سوی دیگر به دلیل تغییر اقلیم از این پس بارش های شدید و سیل آسا در این خطه رخ خواهد داد باید برای این گونه بارش ها آماده بود و بتوان آن را مهار کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در  راستای استفاده بهینه از منابع آبی ، به دنبال مطالعه طرح جامع برای استان  هستیم  و با همکاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین سایر وزارتخانه نظیر نیرو  یک طرح کاملی  مطالعه و به مرور به مرحله اجرا درآید .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز