خبرگزاری کار ایران

لغو بخشنامه‌های دست و پاگیر سازمان استاندارد در مورد برچسب کالا/ نفس راحت صنایع غذایی و بهداشتی با مصوبه هیات مقررات‌زدایی + متن مصوبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۵۰۴

"هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار" طی مصوبه‌ای، چند بخشنامه سازمان استاندارد در مورد چگونگی طراحی برچسب کالا را که موانع و مشکلاتی برای صنایع غذایی و شوینده ایجاد می‌کرد را لغو و تعلیق کرد.

به گزارش ایلنا، هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار طی مصوبه‌ای، بخشنامه‌های سازمان ملی استاندارد موسوم به "کاربرگ نحوه‌ی کاربرد علامت استاندارد و نشانه‌گذاری بر روی محصولات دارای ارقامی کاربرد علامت استاندارد" که در خصوص رنگ، ابعاد، پیامک اصالت استاندارد و نشانه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین بخشنامه‌ای در خصوص اختصاص 70 درصد سطح برچسب به نام و نوع فرآورده را لغو و تعلیق کرد.

بنا بر این گزارش سازمان ملی استاندارد طی یک سال گذشته بخشنامه‌هایی درخصوص چگونگی طراحی برچسب کالاهای صنایع غذایی و شوینده صادر کرده بود که مشکلات و هزینه‌های زیادی برای این فعالان ایجاد می‌کرد و خبرگزاری ایلنا نیز در گفت‌وگو با برخی فعالان صنایع غذایی و شوینده به این موضوع پرداخته بود.

 این بخشنامه‌ها مورد اعتراض این فعالان اقتصادی بود و پس از نامه‌نگاری، پیگیری و جلسات برخی تشکل‌ها از جمله فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی و انجمن نشان استاندارد، هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار این بخشنامه‌ها را لغو نمود.

متن مصوبه هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌و‌کار از قرار زیر است:

«مصوبه‌ی هشتادمین جلسهی هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار

اصلاح دستور العمل سازمان ملی استاندارد

  1. بند‌های 5 (رنگ سبز نشان استاندارد) و 8 (ابعاد نشان استاندارد) و 10 (پیامک اصالت استادارد) دستور العمل موسوم به «کاربرگ نحوه‌ی کاربرد علامت استاندارد و نشانه‌گذاری بر روی محصولات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد» به شماره‌ی ک/130/213-2 مورخ 20/12/1402 سازمان ملی استاندارد تا زمان اتمام ملزومات بسته‌بندی و موجودی انبار و تا پایان سال 1403 اختیاری می‌شود.
  2. مفاد نامه‌ی شماره‌ی 253555 مورخ 29/9/1401 مدیرکل محترم دفتر نظارت بر استاندارد صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی و حلال ملی سازمان ملی استاندارد (در خصوص الزامی بودن سطح اختصاص داده شده به نام و نوع فرآورده به عنوان هویت کالا به میزان حداقل 70 درصد از سطح اختصاص داده شده به نام و علامت تجاری) ابطال می‌گردد. 

 

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز