خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست مشترک کشاورزی ایران و هند برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۲۹

در نخستین نشست کارگروه مشترک کشاورزی ایران و هند در دهلی‌نو، بر افزایش همکاری‌ها در زمینه ایجاد تعادل در واردات و صادرات محصولات کشاورزی بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی در این نشست که با حضور هیاتی به ریاست "احمد خانی نوذری" معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی کشورمان با "پرامود کومار مهردا" معاون وزیر کشاورزی هند برگزار شد، مقامات وزارتخانه‌های کشاورزی دو کشور پس از ارائه آماری از تولیدات خود به بیان اقلام و میزان واردات و صادرات تولیدات باغی، زراعی و شیلات بین دو کشور پرداختند.

در این نشست، طرفین اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر برشمرده و بر افزایش همکاری‌ها در زمینه ایجاد تعادل در واردات و صادرات محصولات کشاورزی بین دو کشور تاکید کردند.

در ادامه روسا، مدیران کل و نمایندگان سازمان‌های مختلف زراعی، باغی، دامپروری، شیلات و گمرک ایران و هند ضمن بیان توانمندی‌های خود، چالش‌های پیش روی افزایش مبادلات تجاری را بررسی کردند.

همسان‌سازی تعرفه واردات و صادرات محصولات کشاورزی بین دو کشور از مهمترین مباحث این نشست بود.

قرار است نتایج این نشست پس از بررسی‌های بیشتر در قالب تفاهم‌نامه تنظیم و امضا شود.

همچنین در پایان تصمیم گرفته شد دومین نشست کارگروه مشترک کشاورزی ایران و هند در چند ماه آینده به میزبانی تهران برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز