خبرگزاری کار ایران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک عملیاتی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۰۰۳

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بر عملیاتی شدن رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های عملیاتی حفاظت از خاک برای روز جهانی خاک در سال آینده امتیازبندی و معرفی خواهند شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی معاون وزیر جهاد کشاورزی بر عملیاتی شدن طرح‌های حفاظت از خاک تاکید کرد و گفت: در تلاشیم این طرح‌های عملیاتی در حوزه خاک در استان‌ها امتیازبندی شده، در روز جهانی خاک معرفی و در صدا و سیما اطلاع‌رسانی شوند.

وی به چالش‌های پیش روی حفاظت از خاک اشاره کرد و افزود: از آنجایی که خاک کشور ضعیف است، باید فعالیت‌های انجام شده در مطالعات خاک‌شناسی، جمع‌آوری داده‌ها، حاصلخیری خاک، ارتقای ماده آلی خاک، خاک‌ورزی و ... مورد بررسی قرار گرفته و رخدادهای ثبت شده در حوزه خاک عملیاتی شود.

نیازی گفت: اگر سایر سازمان‌ها همچون منابع طبیعی، امور اراضی و حتی بخش خصوصی بنا دارند در حفاظت از خاک نقش داشته باشند، باید از هم‌اکنون در این فضا وارد شوند، تا کارهای مرتبط به آنها سپرده شود.

وی افزود: اگر انجمن‌ها و بخش خصوصی نیز بتوانند در بحث حفاظت از خاک ایفای نقش کنند،، ما نیز در این خصوص به آنها کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز