خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان:

70 شرکت تعاونی زیرمجموعه اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان/ اولین تشکل تعاونی دانش‌بنیان/ برخورداری از آزمایشگاه کشت بافت، زنجیره تولید پیوندک و نهال گردو و...

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۹۳

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان گفت: این اتحادیه متشکل از 70 شرکت تعاونی تولید روستایی در سراسر استان همدان به‌صورت شبکه‌ای در حال فعالیت می‌باشند.

به گزارش ایلنا، محمد سعید خاکسار با بیان این مطلب، افرود: توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، بذر، سم، و همچنین خدمات مشاوره‌ای و فنی و تلاش در جهت یکپارچگی اراضی، از جمله اهدافی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: چند پروژه‌ی ملی و استانی توسط اتحادیه شرکت های تعاونی استان همدان انجام گرفته است.

خاکسار اعلام کرد: نکته‌ی قابل توجه این که اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان، به عنوان اولین تشکل دانش‌بنیان در سال 1402 از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به اخذ مجوز برای برخی محصولات شده است.

آزمایشگاه کشت بافت

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی تولید روستایی استان همدان افزود: یکی از پروژه‌های  در حال انجام این اتحادیه، آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی است که در این پروژه پایه‌های متنوعی تولید و در اختیار تولید کننده‌های نهال قرار می گیرد.

خاکسار افزود: همچنین این تشکل، اولین و بزرگ‌ترین زنجیره تولید پیوندک و نهال گردوی پیوندی گواهی‌شده کشور را به مساحت 4 هکتار در شهرستان تویسرکان در اختیار دارد و خوشبختانه موفق به کسب لیبل آبی که نشان اصالت و سلامت پیوندک و نهال می‌باشد برای محصول گردو از موسسه ثبت گواهی بذر و نهال کشور شده است و سالانه بیش از صدهزار اصله نهال گردوی پیوندی و حدود یک میلیون کشت پیوندک نهال گردو با لیبل آبی تولید و در این استان و دیگر استان‌های کشور توزیع می‌کند.

وی همچنین گفت: ایستگاه تولید، فرآوری و بوجاری بذر غلات و حبوبات، در شهرستان کبودرآهنگ متعلق به این اتحادیه فعال و سالانه حدود 5000 تن بذر گندم بوجاری شده در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

خاکسار افزود: این اتحادیه دارای کارخانه‌ی تولید سم و کود می‌باشد که بخشی از نیازهای کشاورزان و بهره‌برداران سراسر کشور را تامین می‌کند.

وی از جمله امکانات دیگر این اتحادیه را دارا بودن آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای کشاورزی عنوان کرد که مباحث آموزشی و دانش فنی را به بهره‌برداران و کشاورزان انتقال می‌دهد.

نقش بانوان

خاکسار ضمن اشاره به نقش بانوان در اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان، گفت: مدیران عامل 5 الی 6 شرکت زیرمجموعه این اتحادیه را بانوان تشکیل می‌دهند که البته لازم به ذکر است، مدیرعاملان شرکت‌های تعاونی تولید بایستی فارغ‌التحصیل رشته‌های مرتبط با کشاورزی باشند؛ همچنین بخش زیادی از کارشناسان فعال در بخش حسابداری و بهره‌برداران عضو شرکت‌های تعاونی را بانوان تشکیل می‌دهند.

مشکلات و چالش‌ها

وی با بیان اینکه تعاونی‌های تولید کشاورزی، بازوهای اجرایی جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در استان همدان هستند، گفت: در حال حاضر با همدلی و همکاری که در استان ایجاد شده و همکاری خوبی که با سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی بخش کشاورزی داریم و مساعدت این سازمان در توجه به تشکل‌ها و واگذاری برخی پروژه‌ها به آنها، ما نیز توانسته‌ایم با تشکیل جلسات کاری با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در بهبود روند کارها مشارکت کنیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید روستایی استان همدان یکی از مشکلات اصلی اتحادیه را نیازمندی به تسهیلات بانکی با کارمزد کمتر عنوان کرد و گفت: در این صورت اگر سودی از این تسهیلات حاصل شود، بهره‌برداران، کشاورزان و روستائیان از آن بهره‌مند خواهند شد.

خاکسار همچنین تامین نقدینگی برای خریدهای توافقی محصولات کشاورزی را کمک بزرگی به کشاورزان عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز