خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ ذرت آلوده‌ای در استان همدان وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۳۰

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به شایعه آلودگی فساد برخی محموله‌های ذرت در استان همدان، گفت: هیچ ذرت آلوده‌ای در این استان وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه‌های بخش و رونمایی از نقشه راه محصولات کشاورزی استان همدان، در حاشیه دیدار با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان تویسرکان در رابطه با شایعه فساد ذرت اظهار کرد: هیچ ذرت آلوده‌ای در استان همدان نداریم؛ ذرت‌ها گواهی بهداشت دارند و آزمایش در چندین نوبت انجام شده است.
وی افزود: همدان استان پایلوت ذخایر استراتژیک نهاده دامی در غرب کشور است و حدود ۲۰۰ هزار تن نهاده در این استان نگهداری می‌شود، این ذرت در بهمن ۱۴۰۱ تخلیه شده که گواهی سلامت از استاندارد و دامپزشکی دارد.
نیکبخت تصریح کرد: اگر این ذرت مشکلی داشت از مبدا اجازه بارگیری داده نمی‌شد.
وی با بیان این که حجم این ذرت ۲۱ هزار تن بوده و ۳ هزار تن هم از قبل داخل انبار موجود بوده که پیش از بارگیری و فروش هم در محل نمونه‌برداری می‌شود و فاقد آفت و آلودگی بوده است، افزود: از اسفند ۱۴۰۱ توزیع آن انجام شده و تاکنون تنها ۳ هزار تن از ۲۱ هزار تن باقی مانده است، من اطمینان می‌دهم محموله‌های بارگیری شده دارای گواهی سلامت و کاملا بهداشتی بوده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز