خبرگزاری کار ایران

آیا حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیرماه پرداخت می شود؟/ کارگران خواستار اجرا از ابتدای سال هستند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۴۰

با تصویب حق مسکن، کارگران خواستار اجرای آن حداقل از تیرماه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در هیات دولت به تصویب رسید. محمد شریعتمداری (وزیر کار) در این رابطه گفت: پیش از این شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه ۱۷ خرداد حق مسکن کارگری را از صد به سیصدهزارتومان افزایش داد. اجرایی شدن مصوبه شورای عالی کار نیازمند تصویب هیات دولت بود که در هفته‌های گذشته کمیسیون اقتصادی دولت این افزایش را تصویب کرد و امروز در هیات دولت مطرح و تصویب نهایی شد.

در عین حال، نگرانی در ارتباط با زمان اجرای این مصوبه وجود دارد؛ در حالی حق مسکن در روزهای پایانی مردادماه به تصویب رسیده که نمایندگان کارگری شورایعالی کار اعتقاد دارند باید حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی عطف به ماسبق شده و از ابتدای سال اجرایی شود.

حالا پرسش اصلی این است که آیا با تصویب در روزهای پایانی مردادماه و در حالیکه کارفرمایان لیست‌های حقوقی مرداد را آماده کرده‌اند، حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی به مرداد می‌رسد یا از شهریورماه اجرایی می‌شود؟ پیش از این بعد از جلسه هفدهم خرداد، وزیر کار در درخواست به هیات دولت، خواستار اجرای حق مسکن از تیرماه شد؛ آیا لااقل کارگران مابه‌التفاوت تیرماه یعنی ۲۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد؟

در حالی سوالات در ارتباط با زمان اجرای حق مسکن مطرح می‌شود که روز گذشته، حاتم شاکرمی (معاون روابط کار وزیر کار) در  پاسخ به این پرسش که مصوبه دولت به ماه‌های گذشته هم مربوط می‌شود، گفت: «پیشنهاد شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن در نیمه خرداد ماه برای تصویب به هیات دولت رفت؛ اما چون من ابلاغیه دولت را دریافت نکرده‌ام، نمی‌توانم اظهارنظر کنم.»

به نظر می‌رسد باید منتظر انتشار مصوبه دولت ماند؛ خواسته کارگران، اجرای حق مسکن از ابتدای سال است؛ اما آیا این خواسته به سرانجام خواهد رسید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز