خبرگزاری کار ایران

کارگران مطرح کردند؛

هفت‌تپه را مانند هپکو به تامین اجتماعی واگذار نکنید/ دولت به وظایف خود در قبال صنایع مشکل‌دار عمل کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۰۱۸

جمعی از کارگران هفت‌تپه از احتمال واگذاری این مجتمع به تامین اجتماعی ابراز نگرانی کردند و گفتند: نمی‌خواهیم به سرنوشت هپکو گرفتار آییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با واگذاری شرکت هپکوی اراک به عنوان بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، زمزمه‌هایی از احتمال واگذاری هفت‌تپه به این سازمان به گوش رسید؛ کارگران هفت‌تپه می‌گویند: با این اقدام مخالفیم و نباید هفت‌تپه را مانند هپکو به تامین اجتماعی بدهند.

در روزهای ابتدایی تیرماه، محمد کعب‌عمیر (نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی) گفت: برای رفع دائمی چالش‌های شرکت نیشکر هفت‌تپه با توجه به بدهی‌های این شرکت به سازمان تامین اجتماعی، امیدواریم با متقاعد کردن مسئولان این سازمان، نیشکر هفت‌تپه را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کنیم. در صورت محقق نشدن این واگذاری، گزینه‌های دیگری مد نظر قرار خواهند گرفت.

کارگران هفت‌تپه در واکنش به این اظهارات می‌گویند: اگر هفت‌تپه را به تامین اجتماعی بدهند، مشکلاتش حل نخواهد شد چون سازمان تامین اجتماعی به احتمال زیاد سهام آن را به فروش می‌رساند تا بتواند هزینه‌های خود را تامین اعتبار کند.

آنها می‌گویند: نمایندگان مجلس بایستی از دولت بخواهند به داد واحدهای مشکل‌دار برسد و به وظایف قانونی خود عمل کند نه اینکه چنین طرح‌هایی بدهند.

کارگران تاکید دارند که مطالبه آنها لغو خصوصی‌سازی و بازگرداندن مدیریت و مالکیت مجتمع به دولت است نه به سازمان تامین اجتماعی.

هجدهم تیرماه، پنجاه و پنج درصد سهام هپکو به عنوان بخشی از پرداخت 32 هزار میلیارد تومانی بدهی‌ها به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز