خبرگزاری کار ایران

قرارداد کار سفید امضا فاقد اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۰۴۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران را منتفی دانست و گفت: قراردادهای سفید امضا در صورت اثبات در مراجع قضایی فاقد اعتبار است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم، مصطفی کاویانی با اشاره به وضعیت پیش آمده در بحران کرونا  و بیکاری کارگران اظهار کرد: تا اسفند ماه در استان قم تنها دو هزار و ۱۵۰  نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند، اما با شیوع کرونا ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند که مجموعا به ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر نفر رسیدند .

اوتاکید کرد: البته ۹ هزار نفر از این تعداد مشمول قانون کار بودند و خیلی از این افراد هم بعدا به علت بازگشت به کار انصراف از دریافت بیمه بیکاری خود را اعلام کردند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در عین حال از نرخ بیکاری ۱۰ درصدی در قم خبر داد و گفت: هم اکنون چهل هزار نفر از جمعیت فعال چهار صد هزار نفری قم بیکار هستند. کاویانی همچنین هر نوع قرار داد سفید امضا با کارگران را منتفی دانست و خاطر نشان کرد: قراردادهای سفید امضا در صورت اثبات در مراجع قضایی فاقد اعتبار است .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین بیمه کارگران را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر کارفرمایی کارگرش را بیمه نکند علاوه بر الزام به پرداخت ، مشمول جریمه هم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز