خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز شنبه ایلنا می‌خوانید؛

همسان‌سازی پلکانی نمی‌خواهیم/برخی کارگران هنوز «حمایت معیشتی» دریافت نمی‌کنند/ چرا معلمان مالیات می‌پردازند اما مافیای کنکور معافیت مالیاتی دارد؟!/مرگ یک کارگر حین اتصال دیزل به واگن قطار/ مرگ دو کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار در ساوه

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۳۸۶

اخبار و گزارش‌هایی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و وضعیت معلمان مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخبار و گزارش‌هایی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و وضعیت معلمان منتشر شد. دو خبر درباره حوادث کار و اخباری درباره بازنشستگان نیز انتشار یافت.

همسان‌سازی پلکانی نمی‌خواهیم

بازنشستگان کشوری می‌گویند: همسان‌سازی پلکانی مورد قبول ما نیست.

 برخی کارگران هنوز «حمایت معیشتی» دریافت نمی‌کنند

سراغ سه گروه از کم‌درآمدترین اقشار کارگری رفتیم؛ گروه‌هایی که نه مشمول افزایش دستمزد سالانه هستند و نه امنیت شغلی تضمین شده دارند: کارگران خباز، کارگران ساختمانی و دستفروشان. هنوز تعداد زیادی از کارگران این گروه‌ها، حمایت معیشتی نگرفته‌اند و این نگرانی را دارند که با ثبت‌نام در سامانه، یارانه‌شان نیز قطع شود.

 چرا معلمان مالیات می‌پردازند اما مافیای کنکور معافیت مالیاتی دارد؟!

بودجه ۹۹ هم‌اکنون در دست بررسی نمایندگان مجلس است و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه عموماً تا صحبت مطالبات مزدبگیران و تامین اعتبار برای این مطالبات می‌شود، از لزوم خلق، ایجاد و گاهاً ابداعِ منابع درآمدی جدید صحبت می‌کنند؛ پاسخ اصولی به استدلال نمایندگانِ عضو کمیسیون تلفیق، این است که حذف معافیت مالیاتی مافیای کنکور، یعنی خلق ۶ هزار میلیارد تومان درآمد جدید که می‌تواند برای مثال صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شود؛ اما آیا نمایندگان مجلس حاضر به دست‌یازیدن به چنین حذفی هستند؟

 مرگ یک کارگر حین اتصال دیزل به واگن قطار

منابع کارگری در راه‌آهن لرستان از کشته شدن یک کارگر مانورچی حین اتصال دیزل به واگن قطار خبر دادند.

    مرگ دو کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار در ساوه

دو کارگر ساختمانی در حال انجام کار در منطقه روستایی نیوشت و سقانلیق از توابع بخش مرکزی ساوه بر اثر ریزش آوار جان باختند.

  سر پرستاران را با قاصدک و شاپرک گرم نکنید!   

  علی اشرف رحمان پناه (فعال صنفی پرستاران) می‌گوید: این روزها مطابق وعده‌های قبل روز پرستاری، جنب و جوش‌هایی دیده می‌شود که اگرچه نتیجه آن در پرده از ابهام است اما امیدواریم این بار به وعده‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.

 ادامه کشمکش‌ها در مورد بازنشستگی پرستاران تامین اجتماعی بر اساس سخت و زیان‌آور

محمود عمیدی می‌گوید: تقریباً هیچ‌کدام از قوانین مخصوص مشاغلی که مشمول مزایای مشاغل سخت هستند ازسوی سازمان تامین اجتماعی اجرا نمی‌شود. مهمترین اعتراض پرستاران، عدم موافقت با بازنشستگی‌شان با ۲۰ سال سابقه کار و ۳۰ روز حقوق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز