خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید؛

مشکل معلمان حق‌التدریس امسال برطرف می‌شود/دومین مرحله کمک‌های معیشتی در روزهای آینده پرداخت می‌شود/حضور برخی نمایندگان مجلس در پشت صحنه یک اقدامِ غیرقانونی/روزگارِ "نساء" در زندانِ "سپیدار"/صیادان ۴۰ روز است بلاتکلیف‌اند

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۸۳

اخبار تازه‌ای درباره رفع مشکلات معلمان حق‌التدریسی و بسته معیشتی مهم‌ترین مطالب امروز سرویس کارگری ایلنا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز اخباری درباره حل مشکلات حق‌التدریسی‌ها و بسته معیشتی منتشر شد. در این روز همچنین گزارش‌هایی درباره تخلفاتی در زمینه تشکل‌های کارگری و شرایط کاری زنان زندانی انتشار یافت. گفت‌و‌گوهایی با غلامرضا دهقانی و شهرام غریب از دیگر مطالب منتشر شده در این روز بود. علاوه بر این سه بیانیه از معلولان، پرستاران و معلمان بازتاب یافت.

 مشکل معلمان حق‌التدریس امسال برطرف می‌شود

محسن حاجی میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) در جواب این سوال که آیا می‌توانید به تعهدات خود از جمله در مورد حق‌التدریسی‌ها عمل کنید، تصریح کرد: انشاء‌الله مشکل امسال برطرف می‌شود.

 دومین مرحله کمک‌های معیشتی در روزهای آینده پرداخت می‌شود

 رئیس جمهور گفت: براساس آمار به ۱۷ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۰۱ خانوار این کمک معیشتی پرداخت شده است که البته براساس اعلام نیاز و بررسی‌هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام داده این رقم افزایش خواهد داشت.

 حضور برخی نمایندگان مجلس در پشت صحنه یک اقدامِ غیرقانونی

مدتی است که با حمایت‌ برخی جریان‌ها، در برخی استان‌ها، به موازات انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان (الف) انجمن صنفی کارگران ساختمانی گچ‌کار شهرستان (الف) هم شکل گرفته است و این نگرانی وجود دارد که در آینده نه چندان دور، انجمن‌های صنفی تخصصی به یک چالش اساسی برای کارگران ساختمانی تبدیل شوند.

 روزگارِ "نساء" در زندانِ "سپیدار"

زنان زندانی زیادی در کشور، در ایامی که دوران محکومیت‌شان را می‌گذرانند، در کارگاه‌ها با دستمزدی اندک کار می‌کنند.

 صیادان ۴۰ روز است بلاتکلیف‌اند

 غلامرضا دهقانی (رئیس اتحادیه صیادی خوزستان) با گلایه شدید از عدم تعیین تکلیف سهمیه بنزین قایق‌های صیادی، گفت: ۴۰ روز از افزایش قیمت بنزین گذشته و هنوز هیچ سهمیه‌ای برای قایق‌های صیادی تعیین نکرده‌اند. اگر جامعه صیادی در مرکز بودند هم همینطور رفتار می‌شد؟ آیا چون ما در حاشیه و مرز هستیم باید اینطور مورد بی‌توجهی قرار بگیریم؟

 وقت‌کُشی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت بودجه معلولان

جمعی از معلولان کشور نسبت به عدم تحقق وعده‌های سازمان برنامه و بودجه اعتراض کردند.

 خانه پرستار به نشانه اعتراض در مراسم‌ روز پرستار شرکت نمی‌کند

خانه پرستار ضمن انتقال اعتراض شدید جامعه پرستاری کشور به بی‌توجهی وزرات بهداشت و دولت به عدم رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری که در حقیقت مشکلات مردم می‌باشد، هیچ دلیلی برای شرکت در نمایش‌های روز پرستار نمی‌بیند و در هیچیک از مراسم‌های روز پرستار شرکت نمی‌کند.

 سهم معلمان و آموزش و پرورش از بودجه ۹۹ ناچیز است

جمعی از معلمان در بیانیه‌ای نسبت به مختصات لایحه بودجه و سهم ناکافی آموزش و پرورش انتقاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز