خبرگزاری کار ایران

کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت مطرح کرد؛

وقت‌کُشی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت بودجه معلولان

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۱۲۶

جمعی از معلولان کشور نسبت به عدم تحقق وعده‌های سازمان برنامه و بودجه اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه از عدم تحقق وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پرداخت اعتبارات قانون بودجه ۹۸، در دیدار با جمعی از معلولان در ۱۶ آذرماه انتقاد کرد.

در این نامه آمده است: روا نیست افراد‌ معلول علاوه بر مسائل مبتلابه سایر آحاد جامعه نظیر تورم و گرانی، به دلیل عدم پرداخت بودجه قانون معلولان و سازمان بهزیستی دچار مشکلات مضاعف گردند. لذا با ابراز نگرانی از استمرار رویه ناعادلانه فعلی سازمان برنامه و بودجه احتمالا؛ وقت‌کُشی با هدف اتمام سال و عدم پرداخت به موقع بودجه، خواستار پرداخت مبالغ قابل توجهی از بودجه قانون معلولان و سازمان بهزیستی و همچنین اعلام پرداخت مبالغ باقی‌مانده در تاریخ‌های مشخص تا انتهای سال جاری از حضرت‌عالی هستیم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: طبق ماده ۶۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان برنامه و بودجه مکلف است تمام بودجه سازمان بهزیستی و کمیته امداد را تا پایان سال پرداخت نماید. بدیهی‌ است در صورت استمرار رویه فعلی و استنکاف سازمان برنامه و بودجه از پرداخت مبالغ باقی‌مانده بودجه اجرای قانون معلولان و سازمان بهزیستی که تحقق قانون را به تاخیر بیاندازد، حق پیگیری حقوقی از طریق مراجع ذی‌صلاح و اعتراضات مدنی را برای خود محفوظ می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز