خبرگزاری کار ایران

به خاطر ضرب و شتم معترضان در روز جهانی کارگر؛

نمایندگان پارلمان فرانسه خواهان برکناری وزیر کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۲۷

وزیر کشور فرانسه با حضور در پارلمان این کشور به پرسش‌های نمایندگان در مورد ضرب و شتم معترضان در روز جهانی کارگر توسط دستیار رئیس جمهوری پاسخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فرانس ۲۴، «ژارر کلومب» وزیر کشور فرانسه با حضور در پارلمان این کشور به پرسش‌های نمایندگان در مورد کتک زدن معترضان در روز جهانی کارگر توسط «الکساندر بنالا» دستیار رئیس جمهوری پاسخ داد.

نمایندگان از احزاب مخالف دولت خواهان برکناری وزیر کشور شده‌اند؛ چراکه می‌گویند پس از کتک خوردن مخالفان دولت در خیابان در راهپیمایی روز اول ماه می، وی به موقع واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

با این حال کلومب می‌گوید طبق «ماده ۴۰ آیین دادرسی کیفری» وزیر کشور مسئول رسیدگی به اینگونه تخلفات نیست و مقام‌ها از سطح پایین‌تر به این موضوع بپردازند.

چند روز پس از راهپیمایی روز جهانی کارگر ویدئویی منتشر شد که بنالا را با کلاه نیروهای ضدشورش در حال گرفتن گردن یک نفر معترضان به دولت از پشت و کشاندن وی بر روی زمین نشان می‌دهد.

مقام‌های دولت از عزم رئیس جمهوری برای برخورد با دستیار خود خبر می‌دهند اما فعلا خبری از برخورد با وی توسط مکرون نیست و تنها دادستانی به این مسئله ورود کرده و موقتا بنالا را بازداشت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز