خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه‌نگار:

رسانه‌های رسمی پیشتاز جهت‌دهی به افکار عمومی نیستند/فضای رسانه‌ای متکثر شده اما بی‌صاحب نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۸۹

«محمد صادق الحسینی» گفت: از رسانه‌های خیمه‌ای به فضای موزاییکی گذار کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمدصادق الحسینی در دومین نشست از سلسله نشست‌های «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» با بیان اینکه رسانه دیگر آن شرایط قدیم را ندارد، گفت: دیگر رسانه‌های رسمی پیشتاز جهت‌دهی به افکار عمومی نیستند.

وی افزود:  قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی قدرتمند، رسانه جهت‌دهنده افکار عمومی و رابط بین مردم و واقعیت بودند. هر رسانه خیمه خود را داشت و مسئولان و نهادها در آن خیمه، کارشان راحت بود. اما با ظهور شبکه‌های اجتماعی، این فضا تبدیل به فضایی موزاییکی شد.

وی خاطرنشان کرد: در فضای موزاییکی موجود، مسئولان و نهادها، هر کاری کنند پیش چشم میلیون‌ها آدم هست و لذا واسطه‌ها از بین رفته‌اند. قبلا مسئولان برای دیده شدن به رسانه‌ها می‌رفتند ولی امروزه هر کاری که هر مسئولی می‌کند با تلفن همراه نفر بغلی آمیخته است و هر لحظه زندگی با افکار عمومی همراه است.

صادق الحسینی با بیان اینکه اگر مسئولان جریان رسانه‌ای را دست نگیرد برایشان شایعه‌سازی می‌کنند، گفت: افکار عمومی راه‌های دیگری پیدا کرده برای اینکه حساب بکشد و جواب بخواهد.

وی با تاکید بر اینکه صاحبان رسانه‌های جدید می‌خواهند افکار عمومی را جهت دهند، خاطرنشان کرد: فضای رسانه‌ای بسیار متکثر شده است ولی به معنی بی‌صاحب بودن آن نیست.

صادق الحسینی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه باید چه باید کرد، تصریح کرد: ما باید مردم را آگاه کنیم رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، فضای آزاد نیست. حرکات آنها رصد می‌شود و بر مبنای آن جهت‌دهی می‌کنند و اخبار جعلی منتشر می‌کنند. مردم باید بدانند این فضا مدیر و صاحب دارد و دارد فضا را آرایش می‌کنند.

وی تاکید کرد: راه شفافیت ساده است. اگر شفافیت و فشار افکار عمومی باشد، اصلاح صورت می‌گیرد.

شرکت‌کنندگان در این سلسله نشست‌ها که توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری شورای اطلاع رسانی دولت و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود، سوالات خود را از سخنرانان پرسیده و پاسخ مقتضی دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز