خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم پارس‌آباد به ایلنا گفت:

طرحِ بیمه دستفروشان نادرست و حساب‌نشده است/مقابله با مشاغل کاذب نیازمند تدابیر اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۱۹۳

شکور پورحسین گفت: دولت به‌جای بیمه کردن دستفروشان، باید تدابیر اقتصادی به کار ببرد تا پدیده دستفروشی در جامعه محو شود.

شکور پورحسین (نماینده مردم پارس آباد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در ارتباط با بیمه دستفروشان که روزهای گذشته توسط معاون رفاه وزارت کار مطرح شده بود، به خبرنگار ایلنا گفت: ما اساسا دستفروشی را شغل نمی‌دانیم و اگر تمایل داریم مسئله اشتغال شایسته به شکل جدی در دستور کار باشد، نباید هیچیک از مشاغل کاذب را به رسمیت بشناسیم. دولتی‌ها نیز نباید با چنین طرح‌هایی به مشاغل کاذب و پر از آسیب رسمیت ببخشند.

پورحسین در ادامه با اشاره به اینکه قرار بود بیمه سلامت؛ یک بیمه همگانی برای همه مردم باشد، گفت: خدمات حمایتی مانند یک بیمه درمانی با کیفیت حق همه مردم است. چه دستفروش و چه غیردستفروش، همه باید بیمه درمانی داشته باشند.

وی ادامه داد: اما اینکه از دستفروشان بخواهیم به خاطر شغلشان حق بیمه بپردازند و در نهایت انتظار داشته باشیم این طرح به سرانجام برسد و آنها بتوانند از مزایای بیمه پردازی بهره‌مند شوند، غیرعملی، نادرست و حساب‌ نشده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خواستار مقابله دولت با گسترش پدیده دستفروشی از طریق تدابیر اقتصادی شد و گفت: تنها راه‌حل، ایجاد مشاغل پایدار و اتخاذ تدابیر اقتصادی صحیح است. در غیر این صورت هر روز شاهد رواج مشاغل غیررسمی گوناگون خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز