خبرگزاری کار ایران

در جلسه عصر امروز اتفاق افتاد؛

تسری معافیت بقاع متبرکه به کارگاه‌های کوچک رای نیاورد/ مخالفت شورای عالی کار با پیشنهاد وزارت صنعت

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۸۰۵

شورای عالی کار در جلسه عصر امروز خود با پیشنهاد برخورداری کارفرمایان کارگاه‌های کوچک از معافیت‌های مربوط به بقاع متبرکه مخالفت کرد.

علی خدایی عضو اصلی گروه کارگری شورای عالی کار با اعلام این خبر به ایلنا گفت: پیشنهاد تسری معافیت‌‌های حاکم بر مناسبات کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینه ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیر تولیدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده بود که مورد مخالفت تمامی اعضای گروه کارگری قرار گرفت.

وی گفت: بر همین اساس در جلسه امروز این پیشنهاد تصویب نشد و در نتیجه از دستور کار شورای عالی کار کنار گذاشته شد.

براساس خبری که پیش از این مخابره شده بود قرار بود تا در جلسه امروز به استناد ماده 191 قانون کار، موضوع تسری معافیت‌های حاکم بر این کارگاه‌ها به تمامی کارگاه‌های کوچک (دارای حداکثر پنج کارگر) مورد بررسی قرار بگیرد.

خدایی همچنین در خصوص موضوع دیگر جلسه شورای عالی کار مبنی مشارکت دادن نهادهای صنفی کارگری در اداره اماکن ورزش کارگری، گفت: در خصوص این مسئله هم مقرر شد که تصمیم گیری در مورد آن به بعد از از تهیه و تدوین آیین نامه پیشنهادی مربوطه موکول شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز