خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر:

دانشگاه‌ها وظایف خود در مقابل دانشجویان را فراموش کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۴۴

نخستین مسابقه ملی دانشجویی جام رباتیک کارگاهی کشور صبح امروز (پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه) با حضور علیرضا محجوب دبیرکل تشکیلات مرکزی خانه کارگر در محل مرکز علمی کاربردی تشکیلات خانه کارگر تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا محجوب» به عنوان سخنران افتتاحیه این رقابت علمی کاربردی به جای خالی دانشجویان همه دانشگاه‌های فنی که در این رقابت حضور ندارند اشاره کرد و گفت: ظاهرا مراکز علمی و دانشگاهی وظایفشان را نسبت به مسابقات علمی دانشجویان فراموش کرده‌اند.

وی بابیان اینکه محیط دانشگاه تنها به حفظ کردن مفاهیم تئوری که قرار است از بخش‌هایی از آن‌ها در پایان ترم تحصیلی به عنوان مفاد امتحانی استفاده شود محدود نمی‌شود، گفت: بیشتر دانشجویان کارگران فردا هستند و بنابراین از هم اکنون باید دنبال عملیاتی کردن مفاهیم آموزش داده شده به آن‌ها باشیم و تا این اتفاق نیفتد نمی‌توانیم از بابت آینده شغلی کارگران نسل فردا مطمئن باشیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: اگر این اتفاق نیفتد دانشجویان فارغ التحصیل تنها به عنوان عضوی از ارتش بی‌شمار بیکاران شناخته شده و در ‌‌نهایت به عنوان یک نیروی غیر ماهر در بازار کار از امنیت شغلی متزلزلی برخوردار خواهند شد.

وی افزود: مسابقات رباتیک کارگاهی امروز از آزمایشگاه تئوری بیرون آمده و عملیاتی شده‌اند و از امروز امیدواریم با پیشرفت‌هایی که قرار است در دانش ساخت ربات‌ها بدست بیاوریم بتوانیم در آینده از حجم فشارهای وارده بر کارگران محیط‌های صنعتی بکاهیم.

همچنین در ادامه برنامه افتتاحیه نخستین مسابقه جام روباتیک کارگاهی کشور، «فروغ علیپور»، رئیس مرکز دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر تهران گفت: تفاوت این مسابقه با رقابت‌های روباتیک مشابهی که تاکنون میان دانشگاه‌های کشور برگزار شده است در کاربردی بودن آن است.

وی افزود: در این رقابتی که امروز شاهد نخستین مورد آن هستیم جدا از جنبه‌های علمی و سرگرمی مرسوم، کاربرد صنعتی روبات‌ها شرکت کننده ملاک ارزیابی قرار خواهد گرفت.

علیپور یادآور شد: در جامعه صنعتی امروز هنوز بخش قابل توجهی از کارگران در معرض آسیب‌های جدی جسمی و روحی شغلی هستند و در این میان می‌توان با استفاده از دانش روباتیک شرایط را به سمتی برد که در سالهای آینده با محول شدن این وظایف به روبات‌های صنعتی از میزان ابتلای افراد جامعه به بیمارهای شغلی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل مهم‌ترین و ویژه‌ترین بخش رقابت‌های این دوره از مسابقات به لیگ روبات‌های کارگاهی ایمنی سنج مربوط می‌شود.

برگزاری نخستین مسابقه ملی دانشجویی جام روباتیک کارگاهی کشور تا فردا (جمعه ۳۰ بهمن ماه) ادامه خواهد یافت و در این مدت تیم‌های حاضر در دو نوبت مقدماتی ۱ و ۲ مورد رکورد گیری قرار خواهند گرفت و در ‌‌نهایت تیم‌های منتخب در مرحله سوم و نهایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در این رقابت دو روزه به غیر از ۵۶ تیم‌ روباتیک دانشجویی مراکز مختلف دانشگاه‌های عملی کاربردی، پیام نور، آزاد و سراسری در سطح کشور، ۱۶ تیم‌ روباتیک دانش آموزی نیز حضور دارند.

مجموع این ۷۴ تیم دانشجویی و دانش آموزی در چهار لیگ ربات‌های کارگاهی ساده، ویژه، انبارداری و ایمنی سنج به رقابت خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز