خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران جایگاه‌ سلمان فارسی شوش از مسئولان: پیگیر حقوق عقب‌افتاده و عیدی ما باشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۶۴۹

کارگران جایگاه سلمان فارسی شهرستان شوش، با سه ماه حقوق معوقه و عدم دریافت عیدی شرایط معیشتی نامناسبی دارند. کارگران این جایگاه خواستار رسیدگی مسئولان شهری به وضعیت پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند.

یک منبع کارگری در شهرستان شوش در تماس با خبرنگار ایلنا، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان شهری در واکنش به شرایط سخت زندگی کارگران جایگاه سوخت سلمان فارسی در نتیجه‌ عدم دریافت چندین ماه حقوق، گفت: از مسئولان شهرداری و شورای شهر می‌خواهیم به وضعیت پرداخت حقوق کارگران شاغل در این جایگاه رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدودا ۷ کارگر قراردادی با احتساب اسفند ماه سه ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. در عین حال در این روزهای پایانی سال هنوز عیدی و پاداش پایان سال کارگران پرداخت نشده است.

او گفت: شرایط زندگی کارگران جایگاه سی ان جی سلمان فارسی به دلیل‌ عدم پرداخت حقوق خوب نیست و از این بابت جا دارد جدا از مسئولان شهری شوش مسئولان فرمانداری و اداره کار نیز پیگیر موضوع مطالبات این کارگران باشند.

وی با بیان اینکه هر چندسال یک بار با انجام مزایده پیمانکار این جایگاه تغییر می‌کنند، گفت: همه کارگران این مجموعه در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه هر روز از صبح تا عصر به صورت سه شیفت تلاش می‌کنند بدون اینکه زحمتشان به چشم بیاید، همیشه دغدغه قرارداد، حقوق، عیدی و امنیت شغلی دارند.

وی با بیان اینکه حقوق ماهانه کارگران بصورت حداقلی است و برخلاف قانون آن‌ها از دریافت مزایایی چون اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستند، گفت: هر چند ماه یکبار کارفرما بعد از پرداخت حدودا ۹ میلیون تومان به عنوان دستمزد ماهانه از کارگران رسید دریافت می‌کند و آن‌ها برای پیگیری حق قانونی خود هیچ سند و مدرکی ندارند.

در این واحد سوخت‌رسانی مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است، کار می‌کنیم اما برخلاف قانون از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه پرداخت طلب مزدی کارگران در اولویت برنامه‌های کارفرمایان باشد، افزود: لازم است نهادهای نظارتی نسبت به انجام وظایف قانونی در قبال کارگران مجموعه جایگاه سی ان جی شوش جدیت داشته باشد و در صورت لزوم با جایگاه‌داران متخلف برخورد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز