خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

مجلس جدید مشکل بیمه‌ ای کارگران ساختمانی را حل کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۴۱

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرگان از نمایندگان متنخب مجلس درخواست کرد از بدو شروع به کار مجلس دوازدهم، به صورت جدی موضوع بیمه کارگران ساختمانی را پیگیری کنند.

جواد کمیزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: سالهاست که بیمه برای کارگران ساختمانی تبدیل به یک چالش جدی شده است؛ براساس آخرین آمارهای اعلامی، در حال حاضر حداقل ۳هزار کارگر ساختمانی در استان گلستان در صفی طولانی، منتظرِ بیمه هستند و بیمه‌ی شمار زیادی از آنها در سه تا چهار سال اخیر قطع شده است.

او با بیان اینکه فعلا هیچ خبری از بیمه‌ی کارگران ساختمانی نیست و کارگران ساختمانی منتظر اقدام مثبت و موثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم هستند، گفت: نمایندگان مجلس فعلی (یازدهم) تاکنون اقدمات خاصی برای رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: اوضاع کارگران فصلی در بخش ساختمان طی سالهای گذشته رو براه نبوده و آن‌ها از هر گونه خدمات اجتماعی در حالی بی‌بهره‌اند که در بسیاری از فصول (بویژه فصول سرد سال) بیکارند بنابراین اوضاع معیشتی کارگران تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بغرنج‌تر می‌شود.

کمیزی همچنین در اعتراض به رویه‌ی سازمان تأمین اجتماعی در حذفِ بیمه کارگران ساختمانی و در صفِ نگه داشتنِ بسیاری از آن‌ها برای گرفتنِ سهمیه بیمه گفت: طبق قانون وظیفه‌ی بیمه کارگران برعهده‌ی سازمان تأمین اجتماعی است و ما چیزی به عنوان سهمیه نداریم، اما سازمان تأمین اجتماعی به این بهانه که منابع‌اش برای بیمه کارگران ناچیز است، کارگرانی بسیار را از حق مسلم خود محروم کرده است.

وی افزود: اشتغال کارگران غیر مجاز اتباع خارجی در استان گلستان نیز موضوع مهمی است که به دلیل دریافت کردن دستمزد کمتر اشتغال ازسوی آنها، به کارگران استانی لطمه وارد شده است لذا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

وی یادآور شد: نیروی کار کافی و ماهر و متخصص دراستان در همه اصناف و رشته‌ها و سایر مشاغل کاملا وجود دارد اما بعضی از کارفرمایان حق مسلم نیروی کار ایرانی را نادیده می‌گیرند و به فکر منافع شخصی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز