خبرگزاری کار ایران

نامه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات:

کارکنان و بازنشستگان مخابرات ناراضی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۰۴۱

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارکنان شرکت مخابرات ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، خواستار پرداخت معوقات کارکنان و بازنشستگان مخابرات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نامه‌ی میثم باقری آمده است: احتراماً، همانگونه که مستحضر می‌باشید و در زمان حضور حضرتعالی در وزارت نیرو، هیأت وزیران بر اساس مصوبه  شماره ۱۶۳۹۵۵/ت/۳۶۵۴۴/هـ مورخ ۰۸/۱۲/۸۵ که شرط ضمن عقد و ملاک واگذاری ۳۱ شرکت مخابرات استانی و شرکت ارتباطات سیار  به بخش غیردولتی است، در بند ۶ تصریح کرده است: "کلیه تعهدات شرکت مخابرات ایران واگذار شده به کارکنان اعم از حقوق، مزایا بیمه، بازنشستگی و سایر تعهدات کماکان محفوظ و درتعهد خریدار می‌باشد." بر این مبنا آئین نامه استخدامی و پرسنلی مخابرات در سال ۸۹ به شماره ۲۴/۸۹  به تصویب هیأت مدیره رسیده است که باوجود این تصریح قانونی تاکنون دو مرتبه (سال ۹۲ تا ۹۷ و ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲) به روز رسانی آن در بخش پرداخت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی و همچنین پرداخت پاداش‌های بهره‌وری و... متوقف شده است. به ویژه آنکه مجمع عمومی گروه مخابرات ایران برای بررسی صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش بازرس قانونی، احتساب و پرداخت به‌روز هزینه‌های یادشده را به هیأت مدیره مخابرات تکلیف کرده است و متأسفانه نه هزینه‌های به روز مذکور (مابه‌التفاوت کمک هزینه‌های رفاهی و مناسبتی سالهای ۱۴۰۱ و۱۴۰۲ کارکنان شاغل و بازنشسته و... ) پرداخت شده و نه در حسابهای شرکت شناسایی شده است که این امر برخلاف مواد ۲۳۵، ۲۳۷ و ۲۴۰ قانون تجارت و موجب شناسایی سود موهوم و حرام برای سهامداران که آن ستاد یکی از آنهاست می‌شود و موجب ایجاد اخلال در فرایند جاری و ارائه خدمات به مردم در شرکت معظم مخابرات می‌شود.

در ادامه این نامه می‌خوانیم: از سوی دیگر با توجه به مالکیت ۹۰ درصدی مخابرات بر شرکت ارتباطات سیار ، مطابق گزارش توجیهی تیرماه سال جاری هیأت مدیره همراه اول برای افزایش سرمایه ، مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان سود انباشته در حسابهای این شرکت شناسایی نموده که برای جلوگیری از توزیع آن، پیشنهاد افزایش سرمایه داده شده است.  لذا با عنایت به بدهکاری کلان شرکت مخابرات به کلیه ذینفعان و ازجمله کارکنان و سود انباشته موجود یاد شده در شرکت ارتباطات سیار، اقدام به تأمین مالی از طریق صکوک با نرخ سود بالای ۳۰درصد در شرکت مخابرات با توجیه پرداخت مطالبات کارکنان فاقد توجیه منطقی و شرعی و خلاف مصالح سهامداران می باشد.  از دیگر سو تصمیم سهامدار کنترلی مخابرات با تفکیک شرکت ارتباطات سیار از مخابرات و ایجاد شرکتهای متعدد زیر‌مجموعه همراه اول  با پرداخت تبعیض آمیز حقوق و مزایای بسیار نقدی و غیر نقدی رفاهی به کارکنان این شرکتها نسبت به مخابرات، علاوه بر ایجاد بدبینی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بین کارکنان مخابرات، باعث تحمیل هزینه های گزاف مالیاتی و موازی کاری اداری، فروش و نگهداری به سهامداران می شود.

در پایان این نامه آمده است: لذا با عنایت به اینکه آن ستاد که حسب فرموده اخیر مقام معظم رهبری به عنوان یک موسسه دولتی یکی از سهامداران عمده واصلی شرکت مخابرات است انتظار بیشتری است تا نسبت به قانون تمکین کند. مع الوصف  به جهت گسترش روز افزون نارضایتی کارکنان و بازنشستگان مخابرات به قید فوریت دستور فرمائید سود انباشته موجود در همراه اول برای پرداخت مطالبات کارکنان تخصیص یابد و برنامه زمانبندی مشخص درجهت ادغام همراه اول در شرکت مخابرات اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز