خبرگزاری کار ایران

۹ هزار کلاه زرد منتظر ترمیم دستمزد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۳۶۶

فعال صنفی اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق از انتظار برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل خبر داد.

فرهاد فرهنگیان، عضو شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق کشور، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از طولانی شدن معطلی برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد کرد.

او گفت: ۹ هزار اپراتور پست‌های فشار قوی برق کشور از سال ۹۹ تا امروز در انتظار تصویب و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند؛ این طرح بیش از سه سال است در سازمان امور استخدامی کشور معطل مانده است و هیچ پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند.

به گفته فرهنگیان، طرح طبقه‌بندی کلاه زردها چندین ماه است که در معاونت سازمان امور استخدامی کشور گیر کرده است و هر بار با بهانه‌ای جدید، تصویب و اجرای آن را به تعویق می‌اندازند.

این عضو شورای اپراتورها با بیان اینکه «همکاران ما که کار سخت و حاکمیتی نگهداری پست‌های فشار قوی برق را انجام می‌دهند، از پایین بودن دستمزدها رنج می‌برند» ادامه داد: اپراتورها با تحصیلات عالی، حقوق دیپلم یا سیکل را می‌گیرند؛ در حالیکه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای تمام مشمولان، تکلیف مواد ۴۸ تا ۵۰ قانون کار است، دولت در اجرای آن تعلل می‌کند.

این فعال صنفی در پایان گفت: ماه گذشته به تهران آمدیم و به سازمان امور استخدامی مراجعه کردیم اما بازهم پاسخ روشنی به ما ندادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز