خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۵۲

شماری از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جمعی از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر به‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبعیض در پرداخت حقوق بین کارگران این واحد با سایر کارگران پتروشیمی منطقه مقابل ساختمان شرکت اعتراض کردند.

یکی از کارگران با بیان اینکه چندین سال است ما کارگران پیمانکاری که شمارمان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌رسد، از مسئولان شرکت پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستیم و آخرین بار بهمن ماه سال گذشته مدیرعامل وقت وعده اجرا آن را تا پاییز سال جاری را داد که متاسفانه تاکنون بعد از گذشت نزدیک به یکسال هنوز عملی نشده است، اظهار کرد: این وعده‌ها در حالی به کارگران داده می‌شود که از چند ماه پیش مدیرعامل شرکت پایانه و مخازن پتروشیمی بند ماهشهرکنار گذاشته شده و هم اکنون این مجموعه توسط یک مدیر جدید اداره می‌شود.

به گفته وی؛ کاراصلی کارگران پایانه‌های مخازن بارگیری موادشیمیایی از مخازن کشتی‌ها در اسکله است در عین حال برخی همکاران نیز در واحد حراست، بهره‌برداری، تعمیرات، خدمات و واحد فضای سبز مشغول کارند.

او گفت: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران شرکتهای پتروشیمی بندر امام (که کار مشابه انجام می‌دهند) متفاوت است اما مدیران شرکت و هیات مدیره توجهی به مطالبات ما نمی‌کنند.

طبق اظهارات وی، کارگران قراردادی و شرکتی شاغل در شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر امام به دلیل‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای شغلی کمترین حقوق را به نسبت سایر کارگران دریافت می‌کنند.

به گفته وی، بایستی قانون کار در رابطه با کارگران پایانه و مخازن بندر ماهشهر که تحت مسئولیت چندین پیمانکار مشغول کارند، اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز