خبرگزاری کار ایران

مرگ دلخراش ۱۳ کارگر اندونزیایی در انفجار کوره ذوب یک کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۵۰

در اثر انفجار کوره ذوب نیکل متعلق به شرکت اندونزیایی فولاد ضد زنگ (ITSS) ۱۳ کارگر (از جمله نه اندونزیایی و چهار کارگر چینی) کشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مالک یک پارک صنعتی در مجموعه ذوب جزیره سولاوسی اندونزی خبر داد که روز یکشنبه این هفته در اثر انفجار کوره ذوب نیکل متعلق به شرکت فولاد ضد زنگ اندونزی (ITSS) ۱۳ کارگر کشته و ۴۶ زخمی شدند. 

مرگ دلخراش این سیزده کارگر و زخمی شدن شدید باقی کارگران باعث شده تا دولت این کشور یک کمیته تحقیقاتی و رسیدگی برای این مجموعه اعزام کند. 

پارک صنعتی مورولی اندونزی (IMIP) در بیانیه‌ای اعلام کرد: انفجار کوره ذوب زمانی رخ داد که کارگران صبح روز یکشنبه کوره را تعمیر کردند و صفحات را نصب و ۹ کارگر اندونزیایی و چهار کارگر چینی مهاجر حین این کار دچار سوختگی ناشی از انفجار شدند و پس از مدت کوتاهی در اثر جراحات شدید، کشته شدند. این آتش سوزی حدود دو ساعت بعد به وقت محلی خاموش شد و باعث مصدومیت ۴۶ کارگر دیگر در اثر سوختگی شدید نیز شد. 

به گفته روابط عمومی پارک صنعتی، کوره ذوب روز قبل برای آماده‌سازی برای تعمیر و نگهداری خاموش شد، اما در طول فرآیند نگهداری، سرباره آهن اضافی از کوره جاری شده و نشت سرباره امکان انفجار و آتش سوزی را تقویت کرده است. 

دیدی کورنیا وان، سخنگوی مجموعه IMIP در بیانیه‌ای گفت: دیوارهای کوره فرو ریخته و سرباره آهن باقی مانده به شکل انفجاری به بیرون پرتاب شده که باعث آتش سوزی در کل بخش مجموعه ذوب نیکل شده است. 

وی با تجدیدنظر در بیانیه قبلی شرکت گفت: هیچ انفجار یا کپسول اکسیژن در محل وجود نداشته است. ضمن اینکه شرکت با طرف‌های مرتبط و ذی‌نفع برای بررسی این حادثه و پوشش تمام هزینه‌های درمان قربانیان و خسارت فوت سایر کارگران تدابیر لازم را اندیشیده است. 

نیکل به طور فزاینده‌ای برای اندونزی غنی از منابع، بزرگترین تولید کننده نیکل در جهان، با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری جهانی پس از ممنوعیت صادرات سنگ معدن فرآوری نشده توسط دولت در سال ۲۰۲۰، نوعی تولید حیاتی شده است. لذا کارشناسان نسبت به فناوری بکار رفته در کوره‌های ذوب و ایمنی آن قبلا هشدارهای لازم را داده بودند. 

اندونزی به‌عنوان بزرگترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی در تلاش است صنایع پایین دستی نیکل را توسعه دهد و سرمایه‌گذاری‌های کلان را از تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و باتری‌های آن‌ها جذب کند. 

پس از این حادثه رئیس جمهور جوکو ویدودو در جواب خبرنگاران خواستار بهبود رسیدگی‌ها در حوزه ایمنی شده و متعهد شده است که نظارت بر استانداردهای زیست محیطی و ایمنی صنایع نوپای فلزی کشور را افزایش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز