خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش کارکنان «آمازون» برای مقابله با بیماری جدید تنفسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۲۹۳

کارکنان آمازون برای مقابله با همه‌گیری بیماری جدید تنفسی در محیط کار آماده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، یک ائتلاف کارگری فعال در آمریکا متشکل از کارکنان شرکت توزیع کالای اینترنتی آمازون، از هفته گذشته کار خود را برای مقابله با گسترش ویروس تنفسی جدید منتشر شده در چین و جلوگیری از نشر آن از طریق بسته‌ها و حین دریافت و ارسال مرسولات، آغاز کرد. 

به گفته اعضای این ائتلاف کارگری، این اقدام در جهت تضمین ایمنی شغلی کارکنان این شرکت شامل اقدامات پیش‌بینی شده و آماده‌سازی تمهیدات بهداشتی برای بیش از ۳۵۰ کارمند آمازون از ۴۰ مرکز ایالات متحده آمریکاست. 

در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز این بزرگترین خرده‌فروش آنلاین جهان پس از گسترش نشر ویروس کرونا با اعتراضات کارکنان خود مواجه شد و درخواست‌های کارکنان آمازون برای بستن انبارها برای اولین بار منجر به تشکیل اتحادیه کارکنان آمازون شد؛ اتحادیه‌ای که مطالبات دیگری از جمله رفع فشار کاری و مزد را در دستور کار قرار دارد. 

ویروس تنفسی جدید که از چین نشر یافته است، تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون نفر در سراسر جهان از جمله کارکنان انبار آمازون را آلوده کرده است. با این حال، سازماندهی کارگران و کارکنان شرکت‌های مختلف در آمریکا به‌عنوان یکی از کشورهایی که این ویرس در آن وارد شده، محدود باقی مانده است و اکنون حدود ۶۰۰ هزار کارمند در سراسر آمریکا هیچ ایمنی خاصی در برابر این ویروس ندارند. 

مدیران شرکت آمازون از قبل هشدار داده‌اند: بسته شدن تاسیسات مانع از توانایی آمازون برای تحویل کالاهای ضروری در طول همه‌گیری این ویروس می‌شود، لذا کار نباید متوقف شود! زیرا اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ایالات متحده آمریکا اکنون تحت دستور دولت برای ایجاد ایمنی و ماندن در خانه هستند و نشر ویروس از ابتدا کنترل شده است! 

این شرکت بر روی اقدامات پیشگیرانه بهداشتی برای باز نگه داشتن مکان‌های کاری متمرکز شده است: افزایش بهداشت، اجباری کردن فاصله اجتماعی، دادن ماسک صورت به کارکنان و اندازه گیری دمای بدن آن‌ها، از اقدامات مربوطه برای پیشگیری است که شرکت آن را پذیرفته تا مجبور به بستن مجموعه و غیرفعال شدن موقت کار نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز