خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا طرح شد؛

چرا طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کلاه‌زردها اجرا نشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۳۶۰

نماینده کلاه‌زردها از معطل ماندن سه ساله طرح طبقه‌بندی مشاغل در سازمان امور استخدامی انتقاد کرد.

یکی از اعضای شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طرح طبقه‌بندی مشاغل اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور هنوز اجرایی نشده است؛ اپراتورها در سال ۹۸ با مجوز سازمان امور استخدامی، به کارگر دائم تبدیل وضعیت شدند اما چون عنوان شغلی‌شان در طرح طبقه‌بندی در لیست مشاغل وزارت نیرو موجود نبود و سازمان امور استخدامی در مصوبه خود گفته بود که طرح طبقه‌بندی باید اجرا شود، مقرر شد طرح طبقه‌بندی مشاغل بازنگری، تایید و اجرا شود.

او افزود: در سال ۱۴۰۰ پس از برگزاری یکسری جلسات و بازنگری در طرح طبقه‌بندی، عنوان اپراتور پست فشار قوی برق به لیست مشاغل طرح طبقه‌بندیِ شرکت‌های دولتی وزارت نیرو افزوده شد و طرحِ بازنگری شده در وزارت کار نیز به تصویب رسید و در خرداد ۱۴۰۰ تاییدیه آن به وزارت نیرو ابلاغ شد؛ مطابق تبصره یک ماده ۴۹ قانون کار، وزارت کار زمان اجرای طرح طبقه‌بندی را با توافق نمایندگان کارگری و وزارت نیرو به عنوان کارفرما، اول اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد.

«اما وزارت نیرو علیرغم اجرای سریع یک طرح طبقه‌بندی مشابه برای کارگران شرکت توزیع و نیروگاه‌ها به محضِ دریافتِ تاییدیه وزارت کار، برای ما اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق اجرا را به بهانه‌ی نیاز به تاییدیه‌ی سازمان امور استخدامی، عقب انداخت»؛ این اپراتور با بیان این جمله اضافه کرد: الان بیش از سه سال است که طرح اجرا نشده است؛ ۴ هزار اپراتور پست‌های فشار قوی برق در سراسر کشور بیش از سه سال در انتظار ترمیم مزد براساس قانون هستند.

به گفته وی، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل علیرغم تایید و تصویب وزارت کار، حرکتی خلاف قانون است و هیچ توجیهی ندارد.

این نماینده کارگری در ادامه گفت: طرح باید از اسفند ۹۹ اجرا می‌شد؛ طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه‌ی کارگران وزارت نیرو به جز ما اپراتورهای پست‌های فشار قوی اجرا شده و اکنون بیش از سه سال است که طرح ما در بوروکراسی عریض و طویل سازمان اداری و استخدامی کشور معطل مانده است؛ هر بار با یک بهانه، طرحِ به تصویب رسیده توسط وزارت کار را دستکاری می‌کنند و به انحای مختلف امتیازات آن را کاهش می‌دهند. متاسفانه تا این لحظه هنوز طرح به شورای حقوق و دستمزد ارسال نشده است تا به اجرا برسد.

عضو شورای اپراتوری پست‌های فشار قوی برق تصریح کرد: ما اپراتورها همه مقامات از نمایندگان مجلس گرفته تا دفتر ریاست جمهوری را از نارضایتی اپراتورها و پاسکاری بی‌مورد طرح طبقه‌بندی مطلع کرده‌ایم. همکاران ما در شهرهای مختلف از این شرایط رضایت ندارند و به این نتیجه رسیده‌اند که میعشت‌شان برای تصمیم‌سازان اهمیت ندارد.

او تاکید کرد: از مقامات عالیه کشور می‌خواهیم مقابل برخورد سلیقه‌ای کارشناسان سازمان امور استخدامی بایستند؛ الان اپراتورهایی داریم که با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، با عنوان مراقب پست و با مدرک تحصیلی سیکل، حقوق دریافت می‌کنند و حکم کارگزینی آن‌ها امتیازات بسیار پایینی دارد. این شرایط باید تغییر کند، شغل ما یک شغل حاکمیتی‌ست و باید بیش از این به حقوق قانونی ما اپراتورها توجه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز