خبرگزاری کار ایران

اظهار نگرانی کارگران ابنیه فنی راه آهن «شمال دو» برای تغییر پیمانکار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۱۳۲

شماری از کارگران پیمانی خطوط ابنیه فنی راه‌آهن شمال دو مخالفت خود را با واگذاری دوباره این محور ریلی از شرکت تراورس به بخش خصوصی اعلام کردند.

یکی از کارگران ابنیه فنی راه آهن شمال دو به خبرنگار ایلنا گفت: اخیرا شائبه واگذاری مسئولیت ابنیه فنی راه آهن شمال دو به یک کارفرمای جدید قوت گرفته و کارگران این واحد خدمات نگهداری از خطوط ریلی نگرانی خود را نسبت به آینده شغلی و دریافت مطالبات معوقه خود اعلام کرده‌اند.

این کارگر افزود: ابنیه فنی راه آهن شمال دو که از چندین سال پیش تحت مسئولیت شرکت «تراورس» بود، اخیرا قرار است به یک کارفرمای جدید واگذار شود و هنوز قراردادی برای شروع به کار امضا نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران نسبت به تاخیر در معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف وضعیت شغلی ابراز نگرانی می‌کنند، گفت: کارگران «ابنیه فنی شما ل دو» همانند سایر همکاران نواحی مختلف ریلی کشور تلاش زیادی را برای بازگرداندن شرکت تراورس به راه آهن انجام داده‌اند و حال که تراورس در حال واگذاری کامل به راه آهن و دولتی شدن است، ما امیدوار به بهبود وضعیت شغلی خود هستیم که در این شرایط تغییر مجدد پیمانکار می‌تواند لطمات زیادی به کارگران شاغل و بازنشسته این محور بزند.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران با این تصمیم مسئولان برای واگذاری دوباره ابنیه فنی ناحیه شمال دو از تراورس به بخش خصوص مخالف هستند، افزودند: متاسفانه در طول سال‌ها تجربه ناموفقی که با پیمانکار مختلف همکاری داشته‌ایم، این شرکت‌ها به تعهدات خود در قبال کارگران عمل نکرده و درنتیجه کارگران با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند.

کارگران در ادامه تصریح کردند: طی چند سال گذشته علارغم همه مشکلات، تمام تلاش خود را برای نگهداری شرکت تراورس به کار گرفته‌ایم تا روزی امنیت شغلی و معیشت‌مان تامین شود اما به یکباره با اخباری که اخیرا شنیده‌ایم امیدمان از دست رفت. در رسیدگی به این موضوع مهم، پیگیریهای زیادی از برخی مسئولان دولتی و مجلس انجام داده‌ایم اما تاکنون مثمرثمر نبوده و مسئولان به مواضع کارگران بی‌اعتنا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز