خبرگزاری کار ایران

تفاهم سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای و سایپا برای بکارگیری دانش‌آموختگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۶۵

مهرداد عظیمی گفت: صنعت، نیازمند افراد ماهر و آچار به دست است که در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های عملی را نیز فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا، تفاهم نامه همکاری با هدف فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و بکارگیری مهارت آموختگان بین «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور» و «گروه خودروسازی سایپا» منعقد شد. 

این تفاهم نامه با موضوع تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی و ارزشیابی حرف و مشاغل مورد نیاز گروه، اجرای آموزش مهارت‌های فنی، غیرفنی (مهارت‌های نرم)، عمومی و تخصصی و همچنین سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلین و… به امضای «مهرداد عظیمی» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و «محمدعلی تیموری» مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا رسید. 

مهم‌ترین خدمات قابل ارائه و محورهای تفاهم نامه: 

- نیازسنجی و اعلام نیازهای آموزشی به منظور تدوین و بازنگری استانداردهای شایستگی 

- برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌های نرم، فنی و عمومی 

- فراهم‌سازی زمینه بکارگیری و اشتغال کارجویان دارای گواهینامه مهارت 

- صدور مجوز جوارکارگاهی یا بین‌کارگاهی 

- برنامه ریزی و اجرای سنجش صلاحیت حرفه‌ای مورد نیاز 

نیروی انسانی ماهر و توانمند، بزرگترین مزیت رقابتی سازمان‌ها می‌باشد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، بزرگترین مزیت رقابتی کشورها و سازمان‌ها را داشتن نیروی انسانی ماهر و توانمند، عنوان کرد و گفت: اهمیت سرمایه انسانی در ارتقاء رشد و بهره‌وری، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که مورد توجه دولت به عنوان راهبردی مهم قرار گرفته است. 

«مهرداد عظیمی»، با بیان اینکه صنعت خودروسازی، یکی از مهم‌ترین صنایع در دنیا محسوب می‌شود، افزود: ورود افراد توانمند و ماهر به این صنعت، راهکار مناسبی است که می‌تواند درهای توسعه و نیز همگامی با پیشرفت‌های جهانی را به روی خودروسازان و زنجیره تأمین خودرویی کشور باز کند. 

وی اذعان کرد: ورود فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی پس از فراغت از تحصیل به حوزه صنعت نمی‌تواند باری از دوش این حوزه بردارد، ولیکن صنعت، نیازمند افراد ماهر و آچار به دست است که در کنار آموزش‌های نظری، آموزش‌های عملی را نیز فرا گرفتند. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در پایان سخنان خود بر استخدام نیروی کاری که دارای گواهینامه‌های بین المللی مهارت می‌باشند، تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز