خبرگزاری کار ایران

کارگران «تکدانه» مرند در انتظار طبقه‌بندی شغلی/ وعده‌ها محقق شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۶۷

کارگران کارخانه «تکدانه» مرند همچنان در انتظار اجرای طرح طبقه‌بندی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه «تکدانه» مرند، علیرغم وعده‌های مختلف هنوز از طرح طبقه‌بندی مشاغل که الزام مواد ۴۸ تا ۵۰ قانون کار است، بهره‌مند نشده‌اند.

این کارگران که چهارشنبه هفته گذشته (سوم آبان ماه) برای رسیدن به خواسته‌ خود تجمع کردند، می‌گویند: اعتراض ما باعث شد برخی مسئولان در اداره کار مرند پیگیر مطالباتمان باشند. آنها به کارگران وعده دادند حداکثر تا یک هفته دیگر طرح طبقه‌بندی  برای کارگران تکدانه اجرایی می‌شود اما مدیران به دلیل داشتنِ بار مالیِ اجرای طرح، با آن مخالفت می‌کنند.

طبق اظهارات این کارگران؛ اگر طبقه‌بندی اجرا نشود، دستمزدمان بسیار ناچیز و ناکافی‌ست و کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد.

آنها می‌گویند: ماده ۴۸ تا ۵۰ قانون کار، تدوین و اجرای طرح طبقه‌بندی را برای کارفرمایان الزام کرده است اما مشخص نیست چرا نظارتی بر اجرای این قوانین در کار نیست و چگونه کارفرمایان علیرغم مجازات‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده، از تدوین طرح و اجرای طبقه‌بندی طفره می‌روند.

گفتنی است، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر الزامی است؛ طبق ماده ۵۰ قانون کار «چنانچه کارفرمایان مشمول این قانون در مهلت‌های تعیین شده از طرف وزارت کار و امور اجتماعی مشاغل کارگاه‌های خود را ارزیابی‌نکرده باشند وزارت کار و امور اجتماعی، انجام این امر را به یکی از دفاتر موسسات مشاور فنی ارزیابی مشاغل و یا اشخاص صاحب صلاحیت (موضوع تبصره ۲ ماده ۴۹) واگذار خواهد کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز