خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی کانون کارگران ساختمانی استان گلستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۵۶۲

رئیس کانون کارگران ساختمانی استان گلستان از برگزاری مجمع عمومی کانون انجمنهای صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی استان گلستان در روز چهارشنبه یکم آذر ماه خبر داد و گفت: از انجمنهای عضو این کانون برای شرکت در این مجمع دعوت می‌شود.

روح‌الله محمدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت برگزاری مجمع عمومی کانون کارگران ساختمانی استان گلستان اظهار داشت: در این مجمع علاوه بر بررسی عملکرد کانون کارگران ساختمانی بیلان مالی منتهی به سال ۱۴۰۲و در دوره قبل، اعضای جدید هیأت مدیره نیز انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۳۱ قانون کار قبل از اتمام اعتبار اعضای هیات مدیره فعلی باید مجددا برای انتخاب اعضای جدید مجمع عمومی برگزار شود، گفت: کارگران ساختمانی در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و ضروری است افرادی باتجربه و آشنا به مسایل این قشر در هیأت مدیره آن حضور داشته و با تصمیم‌گیری‌های اساسی نسبت به پیگیری‌های مطالبات کارگران ساختمانی بپردازند.

محمدی که چندین دوره عهده‌دار ریاست این کانون بوده، اظهار داشت: طبق اساسنامه در مرحله نخست مجمع باید نصف به علاوه یک نفر در مجمع حضور داشته باشند تا این دوره از انتخابات به حد نصاب برسد در عین حال اگر نرسد مجمع در مرحله دوم درصورت با یک سوم اعضا قابل برگزاری است.

وی با اشاره به مشکلات مختلفی که پیش روی کارگران ساختمانی قرار دارد، گفت: جد از بحث بیمه، موضوع سخت و زیان‌آوری شغل کارگران ساختمانی، عدم دستمزد کافی متناسب با نرخ تورم واقعی جامعه، فقدان خدمات رفاهی و درمانی مناسب، نبود تسهیلات مناسب در قالب وام قرض‌الحسنه، تبعیض‌های فراوان میان کارگران ساختمانی با سایر گروه‌های کارگری و ده‌ها موضوع دیگر اهمیت فعالیت کانون کارگران ساختمانی را به عنوان نماینده این قشر در اولویت خاصی قرار می‌دهد.

محمدی با بیان اینکه این دوره از انتخابات راس ساعت ۱۰/۳۰در دفتر انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان علی آباد کتول واقع در خیابان امام رضا(ع)، خیابان آیت، روبروی کوچه شقایق ۴ برگزار می‌شود، در پایان تاکید کرد: طبق ماده ۳۲ اساس نامه، اعضا اصلی هیئت مدیره شهرستانها و سایرافرادی که متقاضی کاندیدا شدن در این دوره از انتخابات هیئت مدیره کانون هستند، در صورت داشتن شرایط، درخواست کتبی و مدارک خود را تا دو روز قبل از برگزاری مجمع به دفتر کانون ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز