خبرگزاری کار ایران

دولت کانادا فقط مهاجران بخش بیمارستانی و کارگران ساختمانی را نگه می‌دارد/ مهاجران: مایملک خود را برای اقامت و کار در این کشور به باد دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۳۴۵

صدها کارگر روز جمعه در مرکز شهر شارلوت تاون کانادا در اعتراض به تغییرات در جریان مهاجرت این استان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رادیو کانادا، این رسانه دولتی اعلام کرد که جمعی از کارگران مهاجر در روز جمعه با اعلام فرمانداری یکی از استان‌های کانادا مبنی بر عدم صدور مجوز کار و عدم تمدید جواز اقامت و کار هزاران مهاجر، به خیابان آمدند. 

صدها کارگر روز جمعه در مرکز شهر شارلوت تاون کانادا در اعتراض به تغییرات مهاجرتی تجمع کردند و گفتند که قصد دارند هر روز تظاهرات کنند تا زمانی که تغییرات ایجاد شده توسط مسئولان استان پرنس ادوارد کانادا پس گرفته شود. 

یکی از معترضان اعلام کرد: ما با توقع و امید بسیار به کانادا آمدیم و همه مایملک خود را برای اقامت دائم و کار در این کشور خرج کردیم و حالا این دولت به ما می‌گوید که در یک شب همه چیز دود شده و به هوا رفته است. آن‌ها قوانین را تغییر دادند و همه ما را حذف کردند، انگار هرگز در اینجا نبودیم! 

مسئولان استانی در دولت اعلام کردند که از طریق برنامه استانی (PNP) تعداد افرادی را که از کشورهای دیگر برای اقامت دائم در کانادا انتخاب می‌شوند، به شدت کاهش خواهد یافت. این تصمیم به دلیل فشار هزینه مهاجرت بر نظام آموزشی و درمان و خدمات کاناداست. 

استراتژی جمعیتی جدید استان پرنس ادوارد کانادا که به زودی در بسیاری استان‌های دیگر کانادا اجرا خواهد شد، این است که افرادی که در مشاغل خاص از جمله کارهای بیمارستانی و کارهای ساختمانی فعالیت می‌کنند، در اولویت بیشتری قرار بگیرند. 

یک مهاجر هندی در تجمع روز جمعه کارگران مقیم کانادا در این استان گفت: ما ۱۰ ساعت در روز کار می‌کنیم و به اقتصاد کمک می‌کنیم و آن‌ها (دولت) قرار است تنها کارکنان بخش بیمارستانی و کارگران ساختمانی را (آن هم فقط به خاطر ضرورت حضورشان) حفظ کنند. 

با سیستم جدید مهاجرت کانادا که در برخی استان‌ها به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجراست، یک نوع سیستم امتیازدهی سخت‌گیرانه بر مبنای توزیع نمرات بر مبنای رفتار و کارایی، باعث تمدید اقامت قانونی نیروی کار مهاجر می‌شود. 

اگر یک کارگر مهاجر در کانادا باشید، اکنون به بیش از ۶۵ امتیاز بر این مبنا برای اینکه بتوانید بازهم درخواست تمدید اقامت کنید، نیاز خواهید داشت. سینگ به‌عنوان یک جوان ۲۲ساله می‌گوید: ماندن من با این نظام امتیازدهی تقریبا غیرممکن است. به عنوان مثال، او تنها هفت امتیاز برای رده سنی خود می‌گیرد، در حالی که افراد بالای ۲۵ سال تازه فقط به خاطر سن خود ۲۰ امتیاز می‌گیرند. 

سینگ به عنوان یک نماینده فروش یک شرکت فناوری اینترنتی کار می‌کند و می‌گوید که نمی‌تواند مجوز کار خود را تمدید کند. او گفت: با این نوع مواجهه با نیروی کار مهاجر، عملاً فروش و خدمات، بخش‌های پخش و توزیع مواد غذایی کانادا در کوتاه مدت به طور کامل تعطیل می‌شود. 

ناوپریت همشهری سینگ گفت: مجوز کار او در پایان ماه ژوئن منقضی می‌شود. اگر او نتواند این مجوز کار را تمدید کند، باید به هند برگردد. 

وی اعلام می‌کند: ما باید بعد از گذراندن پنج سال در اینجا به خانه برگردیم. او گفت که اقدام دولت زندگی آن‌ها را تلف می‌کند. 

او گفت: حتی اگر در بخش مراقبت‌های بهداشتی و ساخت و ساز برویم، آن‌ها به فردی نیاز دارند که قبلاً تجربه داشته باشند و به همین دلیل امتیاز لازم بخش جدید را برای تمدید اقامت بدست نمی‌آوریم. امیدوارم مقامات صدای ما را بشنوند!

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز