خبرگزاری کار ایران

انتظار برای بازگشایی «قند قهستان»

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۲۹

کارگران قدیمی واحد تعطیل شده قند قهستان در خراسان جنوبی می‌گویند: علارغم تاکید مسئولان در بازگشایی واحد قند قهستان، هنوز این واحد بازگشایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران قدیمی قند قهستان همچنان در انتظار بازگشایی کارخانه هستند.

این واحد سال اوایل دهه ۷۲ در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به یک سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شد تا جایی که وضعیت کارخانه رو به بهبودی رفت و تعدادی کارگر نیز مشغول کار شدند اما پس از واگذاری؛ به دلایل متعدد ازجمله سوءمدیریت، فرسودگی ماشین آلات، تأمین نشدن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش، بدهی‌های بانکی و معوق ماندن حقوق کارگران و موارد دیگر شرایط به یکباره تغییر کرد و تولید در اواخر سال ۹۲ با ۱۵۰ کارگر متوقف شد.

یکی از کارگران سابق کارخانه قند قهستان در شهرستان درمیان خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون این کارخانه در اختیار بخش خصوصی است و در حال حاضر بطور کامل نوسازی و بازسازی شده است، گفت: سال جاری با سفر رئیس جمهور به شهرستان مرزی درمیان، این کارخانه و مسئولان مربوطه را مکلف نمود سریعا برای رفع مشکلات تولید در قند قهستان اقدام نماید که متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی گنجایش اشتغال حدود ۳۰۰ کارگر بومی منطقه را دارد، درباره وضعیت تولید کارخانه گفت: کارخانه قند قهستان ظرفیت تبدیل ۱۵۰ هزار تن شکر خام را دارد و در حال حاضر بخش خصوصی کارخانه به دنبال تسهیلات برای تامین منابع مالی و تهیه مواد اولیه تولید است.

وی با بیان اینکه چندین سال است مسئولان استانی پیگیری شروع به کار دوباره این واحد بزرگ قدیمی هستند و در این میان جدا از بیکاری ۱۵۰ کارگر، شمار زیادی از کشاورزان و پیمانکاران چغندر قند با مشکل روبرو هستند، افزود: هم اکنون با گذشت چندین ماه از واگذاری قند قهستان به بخش خصوصی، شاهد تغییری در وضعیت آن نیستیم. بنابراین از نهادهای دولتی و قضایی درخواست داریم همچنان پیگیر رفع مشکلات این کارخانه قدیمی تا وصول نتیجه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز