خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس جمهور برزیل و آمریکا با دبیرکل ILO انجام شد؛

حمایت سازمان جهانی کار از تفاهم جدید آمریکا و برزیل در ترویج کار شایسته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۸۵

رایزنی مقامات آمریکا و برزیل برای تدوین یک تفاهم نامه و میثاق در حوزه حقوق کارگران توسط روسای جمهور دو کشور، جو بایدن و لوئیس لولا داسیلوا، و با حضور دبیرکل ILO، در جریان پایان مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از جمعه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، گیلبرت هونگبو دبیرکل سازمان جهانی کار در حاشیه دیدار لوئیس لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از توافق این دو کشور برای گسترش کار شایسته حمایت کرد. 

هونگبو تاکید کرده است: هدف مشارکت برزیل و ایالات متحده آمریکا در زمینه حقوق کارگران، تضمین شرایط کار ایمن، ترویج کارگر محور کردن تولید انرژی‌های پاک، اطمینان از سودمندی فن آوری‌های جدید برای کارگران و حذف تبعیض جنسیتی و نژادی در محل کار است. 

دبیرکل «ILO» از مشارکت جدید بین آمریکا و برزیل برای دفاع از ترویج کار شایسته در بازار کار و شتاب در انجام این تحول مهم قدردانی کرد. 

رایزنی مقامات آمریکا و برزیل برای تدوین یک تفاهم نامه و میثاق در حوزه حقوق کارگران توسط روسای جمهور دو کشور، جو بایدن و لوئیس لولا داسیلوا، با حضور دبیرکل ILO، در جریان پایان مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از جمعه آغاز شد. 

در این مراسم مقامات اتحادیه‌های کارگری و صنفی از ایالات متحده آمریکا و برزیل نیز حضور داشتند. 

مواردی مانند محو کار کودکان و کار اجباری، ترویج بهداشت شغلی و ایمنی کار، بهبود شرایط کار از طریق ترویج کار شایسته، بهبود محیط زیست کار و تحرک بخشی به بازار کار در جهت افزایش استفاده از انرژی‌های پاک و توجه به ملزومات بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه بازار کار، مباحثی است که آمریکا و برزیل روی نقشه راه تحقق آن به تفاهم رسیدند. 

حفظ حقوق کارگران، که شامل مبارزه با کار اجباری، کار کودکان و استثمار کارگران است. 

ترویج کار ایمن و شایسته با حصول اطمینان از اینکه کشورها و شرکت‌ها در قبال تأثیر سرمایه‌گذاری‌هایشان بر سلامت، دستمزد و حقوق کارگران پاسخگو هستند. 

قهرمانی در گذار با محوریت کارگر به انرژی پاک، تضمین اینکه تغییر به سمت فناوری‌های پاک‌تر عادلانه است و به نفع همه اعضای نیروی کار است. 

اطمینان از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و پلت‌فرم‌های پیشرفته به نفع کارگران است و در عین حال از حقوق آن‌ها محافظت می‌کند. 

مقابله با تبعیض در محل کار و اطمینان از اینکه هیچ کس عقب نمی‌ماند تا یک محیط کاری فراگیر و عادلانه برای همه ایجاد شود. 

«چه کارگران خودروی شما یا هر کارگر اتحادیه دیگری، سودهای ثبت شده شرکت باید به معنای ثبت قراردادهای رکورد برای کارگران اتحادیه باشد. امروز، من مفتخرم که در کنار گروهی از رهبران ایستاده‌ام که دقیقاً همین احساس را دارند، در حالی که مشارکت جدید خود را برای حقوق کارگران راه اندازی می‌کنیم.» این اعلامیه همچنین دعوتی است از هر رهبر جهانی و هر سازمان کارگری برای پیوستن به ما - برای پیوستن به ما و متعهد شدن به آینده‌ای بهتر - آینده‌ای که در آن با کارگران در سراسر کشورها با عزت و احترام رفتار شود. اقتصاد ما و ملت‌های ما همه به خاطر آن قوی‌تر خواهند شد.»

لولا داسیلوا تاکید کرد: «تلاش خواهیم کرد تا شرایطی را ایجاد کنیم که همه حاکمان جهان پروتکل را بپذیرند. زیرا همه انسان‌ها - مرد یا زن، سیاه یا سفید - حق دارند کار شایسته داشته باشند.» 

همچنین گیلبرت هونگبو در این دیدار گفت: «سازمان جهانی کار بیش از ۱۰۰ سال است که برای پیشبرد اهداف عدالت اجتماعی و کار شایسته تلاش می‌کند. ساختار سه جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت‌ها موقعیت برابری را در حوزه کار ما فراهم می‌کند. ما درک بی‌نظیری از اینکه چگونه کار شایسته می‌تواند زندگی بهتر، اقتصاد بهتر و جوامع بهتر بسازد، داریم. به همین دلیل است که ما بی‌تردید از این مشارکت آمریکا و برزیل برای حقوق کارگران استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز