خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی همکاری سازمان جهانی کار برای همکاری با گروه بریکس

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۸۷

هونگبو تصریح کرد: در چارچوب بریکس، ILO نقشی کلیدی در ترویج کار شایسته، بهبود استانداردهای کار و تسهیل رفع مشکل کارگاه‌های زیرزمینی، توسعه مهارت‌ها و بهبود آینده بازار کار ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، گیلبرت هونگبو (دبیرکل سازمان جهانی کار) در اعلامیه‌ای به مناسبت سالروز همکاری‌های جنوب-جنوب در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: این سازمان آماده همکاری بیشتر با اتحادیه بریکس است. 

در سال‌های اخیر مناطق و کشورهای نیم‌کره جنوبی بر همکاری‌های فنی میان کشورهای در حال توسعه تاکید بیشتری داشتند و این تاکید مورد تایید و حمایت سازمان ملل متحد نیز بوده است. 

طی برگزاری مراسم سالگرد آغاز همکاری‌های جنوب-جنوب، شعار امسال این اجلاس «همبستگی، برابری و مشارکت: باز کردن قفل همکاری جنوب-جنوب برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» بوده است. 

سازمان ملل هر سال ۱۲ سپتامبر را به‌عنوان روز سازمان ملل متحد برای همکاری جنوب-جنوب نامگذاری و اجلاس‌هایی در این زمینه در مقرهای اصلی این سازمان برگزار می‌کند. سازمان جهانی کار (ILO) که نقشی محوری در حمایت از حقوق کارگران در مقیاس جهانی ایفا می‌کند، نیز در این اجلاس حضور یافته و بر اهمیت همکاری جنوب-جنوب و رشد و توسعه کشورهای درحال توسعه تاکید می‌کند. ILO همچنین به ایفای نقش میانجی در همکاری‌های جنوب-جنوب در حمایت از کشورها برای دستیابی به اهداف توسعه آن‌ها و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار جهانی (SDGs) همواره کمک کرده است. 

گیلبرت هونگبو (دبیرکل ILO) در حاشیه اجلاس امسال همکاری‌های جنوب-جنوب گفت: همبستگی جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار تا سال ۲۰۳۰ ضروری است. همکاری جنوب-جنوب نمونه‌ای از این نوع همکاری‌هاست که همراه با دانش، مهارت و فناوری و حمایت متقابل به کشورهاست. سازمان جهانی کار آماده است کارشناسان و مشاوران خود و برنامه‌های تدوین شده این سازمان در خصوص توسعه پایدار همراه با عدالت اجتماعی و انعطاف برنامه‌های توسعه برای بهبود وضعیت نیروی کار در کشورهای درحال توسعه را معرفی کند.

وی افزود: امسال ILO با دولت‌های برزیل، چین و هند برای اجرای برنامه‌های جدید و تاکید مجدد بر تقویت تعهدات فی‌مابین به توافق رسیده است. با بودجه دولت برزیل، برنامه‌ای در زمینه همکاری جنوب-جنوب برای عدالت اجتماعی در مناطق جنوب جهانی، و برنامه گسترش خدمات ایجاد اشتغال عمومی و توسعه مهارت‌ها در این کشورها را در دستور کار قرار دادیم. 

دبیرکل سازمان جهانی کار تصریح کرد: با بودجه دولت چین، به راه اندازی پروژه‌ای در دریای کارائیب و آمریکای مرکزی و همچنین آفریقا در زمینه توسعه مهارت‌ها و فنون جدید کار و آموزش آن‌ها مبادرت ورزیدیم. بحث به رسمیت شناختن تشکل‌ها، لغو تبعیض جنسیتی در حوزه کار، مهاجرت نیروی کار، رسمی شدن اقتصاد زیرزمینی و کارگاه‌های غیررسمی، گسترش تامین اجتماعی چند لایه، ترویج ایمنی و بهداشت شغلی و سیستم‌های کارآموزی ازجمله همکاری‌های ما با کشورهای عضو بریکس است. 

هونگبو تصریح کرد: در چارچوب بریکس ILO نقشی کلیدی در ترویج کار شایسته، بهبود استانداردهای کار، و تسهیل رفع مشکل کارگاه‌های زیرزمینی، توسعه مهارت‌ها و بهبود آینده بازار کار ایفا خواهد کرد. بهره‌وری در این اقتصادهای نوظهور به نحوی است که این ظرفیت وجود دارد که استانداردهای بازار کار در جهان با قوت و توان این اتحادیه جهانی توسعه یابد. 

وی افزود: سال گذشته در چارچوب مجمع گفتگوی سه‌جانبه توسط هند، برزیل و آفریقای جنوبی (IBSA) سازمان جهانی کار در کشور بسیار فقیر هائیتی طرح‌های آموزش حرفه‌ای، کاریابی، کارآفرینی و آموزش حقوق تشکلی و شهروندی را ترویج کرد. 

دبیرکل ILO اعلام کرد: ما از طریق ابتکارات همکاری‌های جنوب-جنوب و مثلث‌های منطقه‌ای خود، تبادل راه‌حل‌های نوآورانه و کمک‌های فنی را بین کشورها را تسهیل خواهیم کرد تا ضمن رعایت اصول و حقوق اساسی در محل کار، کار شایسته و حمایت اجتماعی برای همه تضمین شود.

با گسترش تعداد اعضای بریکس (شامل چین، ایران، برزیل، هندوستان، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، مصر، آرژانتین، امارات و اتیوپی) و افزایش تعداد این اعضای اتحادیه پنج عضوی به ۱۱ عضو، اهمیت این اتحادیه جنوب جهانی در حوزه همکاری‌های جنوب-جنوب افزایش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز