خبرگزاری کار ایران

خشونت پلیس هند مقابل کارگران بنادر بمبئی به اعتراضات دامن زد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۵۴۱

بیش از ۷۵۰ نفر کارگر هندی در دو روز گذشته با اتهامات مربوط به آتش سوزی و سنگ‌پراکنی بازداشت و یا تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری هندی فری پرس ژورنال، با تشدید تنش‌ها برای سومین روز متوالی میان پلیس و کارگران باراندازها و بنادر بمبئی هند، کارگران شرکت UBT به‌عنوان اصلی‌ترین شرکت فعال در بندر، روز یکشنبه سوم سپتامبر (دوازدهم شهریور)، به وضعیت حقوقی خود و برخورد شدید پلیس این کشور با کارگران تحصن کردند. 

واکنش‌های منفی علیه حادثه روز جمعه ساحل بمبئی (جلنا) ادامه دارد. پلیس روز جمعه با ضرب و شتم و خشونت اعتراضات کارگران را جمع کرد. همان شب، گروهی از جوانان با آتش زدن لاستیک‌ها در بزرگراه‌های بمبئی، مناطقی را مسدود کردند و اختلالات قابل توجهی ایجاد کردند. این وضعیت در نهایت توسط پلیس و شلیک گلوله‌های پلاستیکی و اشک‌آور مدیریت شد. 

در جلنا ساحل بمبئی، وضعیت همچنان متشنج است و ۷۵۰ نفر کارگر هندی در دو روز گذشته با اتهامات مربوط به آتش سوزی و سنگ‌پراکنی بازداشت و یا تحت تعقیب قرار گرفتند. تاکنون در مجموع ۱۵ معترض در ارتباط این اعتراضات از بازداشت‌گاه مستقیم روانه دادگاه شده‌اند. 

علاوه بر این، در پی ناآرامی‌های شب‌های گذشته، دولت ایالتی برنامه‌های اداری خود را به تعویق انداخته و قول رسیدگی به مشکلات حقوقی و مزدی کارگران را داده است. 

ناآرامی‌ها همچنان چالش‌هایی را برای مقامات ایجاد می‌کند زیرا آن‌ها با تشدید تنش‌ها و اعتراضات در سراسر منطقه دست و پنجه نرم می‌کنند.

نسبت کار با درآمد کارگران بنادر بمبئی بسیار تاسف‌بار است و سازمان جهانی کار نسبت به ضرورت بهبود وضعیت کارگران در این منطقه هشدار دادند.

بخشی از کارگران عضو اتحادیه‌های رسمی بمبئی هندوستان به مذاکره با دولت و پلیس برای رسیدگی به مطالبات و آزادی زندانیان و بازداشتیان پرداخته‌اند.

بمبئی پس از ریو-دوژانیروی برزیل بیشترین فاصله طبقاتی را در میان شهرهای جهان داراست. نیمی از مردم بمبئی در زاغه‌ها زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز