خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت کارتن ایران/ عرف کارگاه را تغییر داده‌اند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۹۴

کارگران شرکت کارتن ایران در اعتراض به عدم دریافت به موقع حقوق تجمع کردند.

یکی از اعضای شورای اسلامی کار شرکت کارتن ایران در تماس با خبرنگار ایلنا از تجمع کارگرانِ تولید و فنیِ این کارخانه، در روز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه، خبر داد. آنطور که این عضو شورای اسلامی کار می‌گوید: کارگران به نادیده گرفتنِ قانونِ کار و عرفِ کارخانه اعتراض دارند. 

این عضو شورای اسلامی کار می‌گوید: کارفرمای جدید سختیِ کارِ کارگران را به رسمیت نمی‌شناسد این در حالی است که شرکتِ کارتنِ ایران بیش از شصت سال قدمت دارد و از ابتدا کارگران این کارخانه مشمول قانون سخت و زیان‌آور بودند. 

به گفته‌ی این فعال کارگری،  در حالی از حذفِ سختیِ کار کارگران صحبت می‌‌شود که هیچ تغییری در کارخانه اتفاق نیفتاده، دستگاه‌ها مانند قبل هستند، بروزرسانی نشده‌اند و آلایندگیِ محیط به همان روال سابق ادامه دارد. 

وی با اشاره به نادیده گرفتنِ عرفِ کارگاه از سوی کارفرما گفت: پیش از این کارگران قبل از آغازِ تعطیلاتِ تابستانی، نیمی از عیدی خود را دریافت می‌کردند، امسال اما کارفرما هنوز این مبلغ را پرداخت نکرده است. طبق قانون کار عرف کارگاه جزو قوانین به حساب می‌آید و کارفرما نمی‌تواند بدون رضایتِ کارگران آن را تغییر دهد.

این عضو شورای اسلامی کار همچنین گفت: طرح طبقه‌‎بندی مشاغل هر چهار سال یکبار بروزرسانی می‌شد، در حالیکه موعدِ بازنگری این طرح سال گذشته بوده، با وجودِ درخواستِ کارگران برای بروزرسانی، هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. 

او ادامه داد: پیش از این دستگاه‌ها بین دو شیفت خاموش می‌شدند اما با ورودِ مدیریتِ جدید، دستگاه‌ها به صورتِ دائم کار کردند و روشن به روشن تحویل شیفت بعد شدند. اگرچه کارگران به این اقدام اعتراضی نکردند، اما این روالِ غیر معمول نگرانی از آسیب‌دیدگی دستگاه‌ها را بیشتر کرد. به تازگی نیز کارفرما دستور داده کارگران یک روز در میان در کارخانه حاضر شوند، در حالیکه سفارشات بسیار است و علتِ این کار قطعا کمبودِ کار نیست. 

این عضور شورای اسلامی کار همچنین با اشاره به نادیده گرفته شدنِ قانون کار از سوی کارفرما افزود: کارفرما ساعاتِ قانونیِ کارِ کارگران را تغییر داده و در پرداختِ به موقعِ حقوق کارگران تعلل می‌کند به طوریکه حقوق ماه گذشته را به تازگی و به صورتِ علی‌الحساب پرداخت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز