خبرگزاری کار ایران

کارگران ابنیه فنی راه آهن اراک هنوز مطالبات عرفی و مناسبتی را دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۶۰

کارگران شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه اراک می‌گویند هنوز موفق به دریافت مزایای عرفی و مناسبتی سال جاری خود نشده‌اند.

تعدادی از کارگران ابنیه فنی راه آهن اراک در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: کارگرانی که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار با سوابق بالای ۱۵ سال در واحد نگهداری خطوط ریلی راه آهن اراک مشغول کارند، هنوز موفق به دریافت مزایای عرفی و مناسبتی خود نشده‌اند.

یکی از کارگران با بیان اینکه در این اوضاع اقتصادی، مطالبه جدید کارگران این واحد دریافت مطالبات عرفی و مناسبتی است، افزود: این مطالبات مربوط به مزایای عید قربان، عید فطر، ماه مبارک رمضان، و مناسبت‌های دیگری همانند روز حمل و نقل، کارگر و .... می‌شود که همه کارفرمایان بایستی برای بالا بردن انگیزه کار در کارگران این مزایای عرفی و انگیزشی که از سال‌ها پیش در شرکت‌های تابعه راه‌آهن همانند واحد تعمیرات و نگهداری معمول بوده را در موعد مقرر واریز کنند.

این کارگر با اشاره به اینکه تنها نگرانی ما امنیت شغلی و تامین نشدن معاش‌مان است، در ادامه افزود: متاسفانه افزایش ابتدای سال در دستمزدها تاثیری در بهبود معیشت کارگران نداشته چراکه خیلی بیشتر از حداقل دریافتی‌ها، هزینه‌های زندگی بالا رفته است.

او درباره موضوع حذف شرکت‌های پیمانکاری از راه آهن گفت: موضوع پیمانکاری‌ها همچنان پا برجاست و اصلا معلوم نیست واگذاری امور ریلی به پیمانکاری‌ها چه منافعی برای راه‌آهن داشته است اما زیان آن به کارگران می‌رسد.

وی بیان کرد: بسیاری از کارگران خطوط ریلی مستاجر هستند و پول کرایه خانه و اجاره را ندارند. با گذشت زمان و به‌مرور اقلام خوراکی، گوشت و پروتئین‌ها از سبد غذایی کارگران حذف شده و کارگران در روزهای مناسبتی و عرفی چشم به دست کارفرما دوخته‌اند تا به نحوی بخشی از معاش‌شان تامین شود.

او در پایان تاکید کرد: علارغم اینکه در پایان هر دوره قراردادی، کارفرمایان به اجبار از کارگران برگه تسویه حساب می‌گیرند اما کارگران امیدوارند با حمایت مراجع قضایی، مطالبات از دست رفته خود را وصول کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز