خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل خانه کارگر در عزاداری شب هفتم محرم:

عزای حسینی و عاشورا بود که رژیم پهلوی را به لرزه درآورد/ جهانی‌سازی و خصوصی‌سازی در همه جوامع عامل بیکاری و فلاکت کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۸۳۱

محمد حمزه‌ای گفت: به خاطر سرمایه دارانه بودن نظام رسیدگی و بهداشت آمریکا، بیشترین کشته‌ها را در میان سایر کشورهای جهان در آمریکا می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب دوشنبه مراسم شب هفتم محرم الحرام و عزاداری سید و سالار شهیدان در محل دفتر مرکزی خانه کارگر در تهران با حضور جمعی از بازنشستگان و اعضای این تشکل برگزار شد. 

محمد حمزه‌ای (معاون امور بین الملل خانه کارگر) در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای حسینی و یاران ایشان، گفت: قیام عاشورا بود که باعث شد در سال ۱۳۵۷ جمعیتی بزرگ در تهران به عنوان عزادار به خیابان بیایند و پیکر رژیم پهلوی را به لرزه دربیاورند. انقلاب ما نیز به همین دلیل یک انقلاب ارزشی بود؛ ارزش‌هایی که متاسفانه تا حدی از آن فاصله گرفتیم و به همین دلیل زیان دیدیم. 

وی افزود: ما با دوری از ارزش های حسینی به سمت نظام سرمایه داری حرکت کردیم. اگر حکومتی به فقرا و کارگران توجه کند، هیچ حکومتی در جهان یارای مقابله با آن حکومت که پشتوانه مستضعفین را دارد، نخواهد داشت. این درحالی است که وقتی اقتصادی به سمت سرمایه داری میل کند، خود به خود درجه تمایل به فساد، رانت و خودخواهی و.. زیاد می‌شود. 

حمزه‌ای تاکید کرد: در ایالات متحده آمریکا کشور در همه حوزه نظامی، پولی، غله و صنعت اول است اما فقط شهر لس آنجلس این کشور بیش از ۳۶ هزار بی‌خانمان کارتن خواب دارد. علت این امر دقیقا همین است که این نظام یک نظام مردم محور نیست و به همین دلیل به خاطر سرمایه دارانه بودن نظام رسیدگی و بهداشت آن، بیشترین کشته‌ها را در میان سایر کشورهای جهان در آمریکا می‌بینیم. 

معاون امور بین الملل خانه کارگر تصریح کرد: به همین دلیل اتحادیه‌های کارگری در سطح جهانی از خصوصی‌سازی و کالایی‌سازی امور و بنگاه‌ها هراس و واهمه دارند. جهانی‌سازی و خصوصی‌سازی در همه مجامع کارگری عامل بیکاری و فلاکت کارگران معرفی می‌شوند. 

وی با اشاره به هشداری که خانه کارگر درباره حذف ارز ترجیحی سال گذشته به دولت داد، گفت: ما گفته بودیم که  کارمندان و کارگران ارزش حقوق‌شان نصف می‌شود. متاسفانه برخی تصمیمات غیرکارشناسی است و دولت نباید با هر نگاه اقتصادی تاریخ گذشته‌ای وارد عرصه سیاست‌گذاری شود. 

حمزه‌ای با اشاره به خطراتی که ایران را از خارج کشور ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه عملکرد غلط برخی مسئولین باعث شده که شیطنت‌های صهیونیست‌ها در آسیب زدن به عقاید و ارزش‌های فرهنگی بخشی از لایه‌های جامعه مثمرثمر واقع شود و مسئولان باید در این زمینه هشیار باشند و مردم نیز آگاهانه حوادث و تحولاتی که قصد آسیب به کشور را دارند، رصد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز