خبرگزاری کار ایران

پافشاری کارفرما به ۳۵۰ کارگر ابنیه فنی راه‌آهن کرمان برای عقد قرارداد جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۰۵۹

اعمال فشار پیمانکار برای عقد قرارداد جدید با ۳۵۰ کارگر خطوط ابنیه فنی کرمان باعث شده کارگران (در صورت امضا نکردن قرارداد) تهدید به اخراج شوند.

یک منبع کارگری در راه‌آهن کرمان از فشار پیمانکار خطوط ابنیه فنی کرمان بر ۳۵۰ کارگر شاغل برای عقد قرارداد جدید خبر داد.

این کارگر در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارگرانی که در استخدام این شرکت پیمانکار هستند، از حدود ده سال پیش که همکاری خود را در خطوط ابنیه فنی آغاز کرده‌اند، سنوات دریافت نکرده‌اند و برخی مزایای مزدی آن‌ها نیز به دلیل قانونی نبودن قرارداد پرداخت نشده است به همین دلیل کارگران از امضای قرارداد جدید خودداری می‌کنند.

به گفته وی؛ در روزهای اخیر فشارهای کارفرما برای انعقاد قرارداد افزایش یافته است اما کارگران تصمیم گرفته‌اند تا وصول مطالباتشان از امضای هر قرارداد جدید که قانونی نیست، خودداری کند.

او گفت: کارگران به دلیل مخالفت با عقد قرارداد جدید از طرف عوامل کارفرما تحت فشار قرار گرفته‌ و به آنها اعلام شده است که در صورت خودداری از امضای قرارداد جدید، اخراج می‌شوند.

به ادعای وی؛ خواسته کارگران عقد قرارداد قانونی اداره کار و وصول مطالبات سنواتی است و این خواسته زیادی نیست که کارفرما بخواهد در برابر آن کارگران را با اعمال فشاراز کار بیکار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز