خبرگزاری کار ایران

مشکلات کارگران مجتمع تجاری اروند ادامه دارد/ مسئولان رسیدگی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۷۴۲

کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) از بی‌توجهی مسئولان منطقه آزاد اروند به خواسته‌های آن‌ها پس از طرح مشکلاتشان از طریق رسانه‌ها خبر دادند.

جمعی از کارگران کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) در تماس با خبرنگار ایلنا، از برآورده نشدن مطالبات صنفی خود خبر دادند و گفتند: علیرغم چهارسال رسانه‌ای کردن موضوع مشکلاتمان، هم مدیریت منطقه آزاد و هم مسئولان استانی نسبت به شرایط شغلی نامناسب و عدم پرداخت مطالبات همچنان بی‌توجه مانده‌اند.

این کارگران گفتند: از سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲نفر از مجموع ۷۰ نفر از کارگرانی که تحت مسئولیت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند در مجتمع تجاری اروند، مجموعه ورزشی مرتضی علی (ع) و سازمان قدیم منطقه آزاد مشغول کارند، مشمول طرح تبدیل وضعیت هستند که توجهی به این خواسته قانونی کارگران نمی‌شود. در عین حال حقوق و بیمه کارگران بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده و با احتساب خرداد ماه، سه ماه به تاخیر افتاده است.

طبق اظهارات یکی از کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال)؛ از دی ماه سال ۱۴۰۱ سه بار مدیریت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد اروند به عنوان پیمانکارتغییر کرده و هم اکنون با سرپرستی اداره می‌شود.

به گفته وی؛ در جلسه‌ای که اخیرا با برخی مسئولان شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد برگزار کردیم، متوجه شدیم مدیریت قصد حذف یا کم کردن برخی مزایای مزدی کارگران از جمله اضافه کاری هارا دارد که اگر اتفاق بیفتند دریافتی حداقلی کارگران مجددا کاهش یافته و معیشت آن‌ها به خطر می‌افتد.

به گفته وی؛ علارغم اطلاع مسئولان کسی به جدیت برای رفع کامل مشکلات این واحد تجاری وارد میدان نشده و هرگاه کارگران اعتراضی داشته‌اند اقداماتی موقتی انجام شده است.

او با بیان اینکه مسئولان منطقه آزاد اروند نمی‌خواهند یا نمی‌توانند مشکلات کارگران را رفع کنند، افزود: طی دفعات گذشته اگر مشکل این مجتمع تجاری بزرگ با حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد صنفی مورد برسی قرار گرفته با دخالت مستقیم مسولان بالادستی بوده که با مطالبه‌گری کارگران با جدیت به رفع مشکلات کارگران ورود کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان استانی و مدیریت منطقه آزاد اروند باید جوابگوی حدود ۷۰ نفر از کارگران زحمتکش این واحد تجاری باشند که مسئولیت حراست ونگهبانی آن را برعهده دارند، گفت: بی‌توجهی به کارگران در این مجتمع باعث لطمه وارد آمدن به این مجتمع تجاری در ماروند شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز