خبرگزاری کار ایران

وضعیتِ ۴۰۰ نیروی شرکتِ کنترل ترافیک به کجا رسید؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۰۳۸

رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک گفت: مهم‌ترین اتفاقی که به دنبالِ واگذاریِ وظایف این شرکت می‌افتد، از بین رفتنِ امنیتِ شغلی نیروهاست.

 مجید رحمتی (رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک و عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از ادامه‌ی بلاتکلیفیِ وضعیتِ ۴۰۰ نیروی شرکتِ کنترل ترافیک خبر داد و گفت: در پیِ تصمیم برای واگذاری وظایف فنی و اجرایی شرکتِ کنترلِ ترافیک، اعتراض‌های بسیاری از سوی پرسنل این مجموعه صورت گرفت. مهم‌ترین اتفاقی که به دنبالِ واگذاریِ وظایف این شرکت می‌افتد، از بین رفتنِ امنیتِ شغلی نیروهاست. 

وی ادامه داد: از جلسه‌ی شورای شهر برای تعیین تکلیفِ وضعیتِ شرکتِ کنترل ترافیک و بحث بر سرِ واگذاری وظایف آن یک ماه می‌گذرد. اعتراض و پیگیری از مراجع ذی‌صلاح قانونی به واگذاری وظایف این شرکت همچنان ادامه دارد اما متأسفانه مشکلی حل نشده است. 

رحمتی بیان کرد: در حال حاضر به دنبالِ واگذاریِ کل پروژه‌ها و کارهای شرکت کنترل ترافیک به موسسه رایانه شهر هستند اما هنوز در موردِ پرسنل هیچ تصمیمی گرفته نشده است. اما به نظر می‌رسد روندِ واگذاری آغاز شده است.   

رئیس شورای اسلامی کار شرکت کنترل ترافیک گفت: این واگذاری وظایف، امکان حذف کارکنان متخصص شرکت و ایجاد شرایط نامطلوب برای آن‌ها را تقویت می‌کند. ضمن اینکه تغییر یک طرفه در محل کار کارکنان، شرایط و عرف کارگاه را تغییر داده که این موضوع، موافق با قراردادهای کارکنان این شرکت نبوده و تغییر در شرایط (تغییر کلی کارفرما و به تبع تغییر در آیتم‌های حقوق و مزایا و…)، تغییر عمده در شرایط کار محسوب می‌گردد و به خودی خود امنیت و ثبات شغلی کارکنان را به مخاطره جدی می‌اندازد. 

رحمتی در پایان گفت: عدم رضایت کارکنان از بی‌ثباتی شغلی، منجر به ایجاد اختلال و کندی در روند فعالیت‌های رایج شرکت شده که در شرایط حساس کنونی، ماحصل آن به صورت ناخواسته می‌تواند در روند مدیریت مقابله با گره‌های سنگین ترافیکی در سطح شهر آسیب ایجاد کند. این انتقال چه مزایایی دارد؟ آیا تمامی زوایای این کار دیده شده؟ 

وی در پایان گفت: ۴۰۰ نفر از پرسنل باسابقه شرکت چشم امیدشان به اقدام شورای اسلامی شهر تهران و دیگر نهادهای رسیدگی کننده است تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز