خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران:

اصلاح قانون کار بدون توجه به مسایل کارگری را محکوم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۵۳

حسین حبیبی: باید نمایندگانی را که به دنبال اقدامات ضد کارگری هستند، شناسایی و معرفی کنیم تا مردم در دوره‌های بعد به آن‌ها رای ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت اول ماه می‌روز جهانی کارگر از صبح امروز (۱۱ اردیبهشت) با حضور کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل خانه کارگر جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد. 

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر گفت: سالهای دور کارگران برای استیفای حقوق صنفی خود دست به قیام زدند، درخواست آن‌ها کاهش ساعات کار و دستمزد مناسب بود. در سالگرد این روز که مصادف با ۱۱ اردیبهشت است، کارگران در سراسر جهان جمع می‌شوند اما در کشور ما مراسمی که برگزار می‌شود نمایشی و کوتاه است. 

وی گفت: امروز روز اتحاد کارگران و بازنشستگان است. امروز جمع شدیم و باید خواستار ابطال مصوبه مزدی ۱۴۰۲ باشیم. ما اصلاح قانون کار بدون در نظر گرفتن مسایل کارگری و جنبه‌های حمایتی قانون را محکوم می‌کنیم. باید به بخشنامه‌ها و دادنامه‌هایی که قانون کار را بی‌اثرکرده‌اند، معترض باشیم. 

حبیبی ادامه داد: باید نمایندگانی را که به دنبال اقدامات ضد کارگری هستند، شناسایی و معرفی کنیم تا مردم در دوره‌های بعد به آن‌ها رای ندهند. 

وی به وضعیت درمان اشاره کرد و گفت: طبق قانون، صفر تا صد درمان باید رایگان باشد بنابراین بیمه تکمیلی معنا و مفهومی ندارد. 

حبیبی به اصول قانون اساسی نیز اشاره کرد و گفت: طبق اصل ۲۸ قانون اساسی دولت باید برای مردم شغل ایجاد کند. طبق اصل ۳۱ وظیفه‌ی ایجاد مسکن متناسب برعهده‌ی دولت است که هیچ کدام از این اصول اجرایی نمی‌شود. 

حبیبی گفت: وحدت کارگران و بارنشستگان را فراموش نکنیم، به امید اینکه سال بعد روز جهانی کارگر را سراسری جشن بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز