خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران شهرداری زاهدان برای پرداخت معوقات

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۱۲

کارگران شهرداری زاهدان خواستار پرداخت معوقات مزدی خود شدند.

کارگران شهرداری زاهدان در تماس با خبرنگار ایلنا، از انتظار برای دریافت معوقات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران می‌گویند: ماه‌ها معوقات مزدی داشتیم که با پرداخت علی الحساب آن‌ها در سال گذشته، بخشی از آن هنوز باقی مانده است؛ هریک از ما به طور متوسط دو تا سه ماه دستمزد معوقه داریم که انتظار داشتیم قبل از شب عید به حساب‌مان واریز شود.

یکی از این کارگران می‌گوید: سفره‌هایمان خالیست؛ حتی در نوروز پول خرید یک دست لباس برای فرزندانمان یا چند کیلو میوه برای خانه را نداریم؛ شهرداری مرتب مشکلات مالی و رکود در ساخت و ساز را بهانه می‌آورد و این در حالیست که ما در شیفت‌های طولانی و مرتب کار می‌کنیم؛ مشکلات مالی شهرداری ربطی به ما ندارد.

این کارگران از مقامات استان و مقامات عالی کشور درخواست دارند با تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق عقب مانده‌ی چند صد کارگر زحمتکش شهرداری زاهدان، خانواده‌های محروم را از بی‌پولی نجات دهند.

یکی از آن‌ها می‌گوید: وزارت کشور به عنوان نهاد بالادستی شهرداری‌ها باید به موضوع ورود کند؛ چرا شهرداری زاهدان شب عید با کارگران خود تسویه نکرده است؛ علاوه بر دستمزد، مزایای مزدی و رفاهی کارگران نیز پرداخت نشده است.

در عین حال، این کارگران تا زمستان امسال مشکلات بیمه‌ای داشتند که ظاهراً با پرداخت حق بیمه‌های معوق این مشکلات  برطرف شده است.

این در حالیست که شهردار زاهدان می‌گوید تا پایان سال ۱۴۰۱ معوقات کارگران شهرداری به ۲ ماه رسیده است.

محمد امیر براهویی اظهار داشت: میزان معوقات کارگری شهرداری زاهدان به صورت میانگین ۷ ماه بوده که این میزان معوقات در حال حاضر به میانگین ۲ ماه رسیده است با این توضیح که کارگران در سال گذشته حداقل یک حقوق در ماه را دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز