خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مشکلاتِ مراکزِ ملکیِ تأمین اجتماعی در ساوه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۸۹۶

یک فعال کارگری گفت: داروخانه‌های تأمین اجتماعی در ساوه صرفا در روز باز هستند و چون بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی بیرون از شهر قرار دارد، اگر بیماری نیمه شب به بیمارستان مراجعه کند و نیاز به دارو داشته باشد، باید تا شهر برود و دارو بخرد؛ در حالیکه با شبانه روزی کردنِ داروخانه می‌توان بار سنگینی را از روی دوشِ بیماران برداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود میرزایی (دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه) در خصوص وضعیت مراکز ملکی تأمین اجتماعی در شهرستان ساوه گفت: یک بیمارستان ملکی و دو درمانگاه ملکی در ساوه و یک درمانگاه در زرندیه داریم. در کل وضعیتِ ساوه از نظر درمانگاه‌های ملکی بد نیست اما به هر حال با توجه به اینکه ساوه یک شهر صنعتی است و کارگران بسیاری در آن حضور دارند، باید بیشتر به این شهرستان رسیدگی شود و آنچه در حال حاضر موجود است جوابگوی تمام نیازهای کارگران و بازنشستگان نیست.

وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما ایجاد درمانگاه تخصصی در بیمارستان چمران است. همچنین مهم‌تر اینکه حضور پزشکانِ متخصص در بیمارستان و درمانگاه‌های ملکی از مهم‌ترین خواسته‌های بیمه شدگان تأمین اجتماعی است. با توجه به نزدیکی ساوه به تهران جذب متخصصان نباید خیلی سخت باشد.

میرزایی با تأکید بر کمبودِ پزشکِ متخصص در مراکز ملکی تأمین اجتماعی گفت: به طور مثال در این مراکز دستگاه‌های سونوگرافی و رادیولوژی موجود است اما پزشک متخصص وجود ندارد. البته امروز تاحدودی وضعیت بهبود یافته؛ در گذشته زنان برای سونوگرافی مجبور بودند به قم بروند!

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه از لزوم شبانه‌روزی کردنِ داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌های تأمین اجتماعی صرفا در روز باز هستند و چون بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی بیرون از شهر قرار دارد، اگر بیماری نیمه شب به بیمارستان مراجعه کند و نیاز به دارو داشته باشد، باید تا شهر برود و دارو بخرد؛ در حالیکه با شبانه روزی کردنِ داروخانه می‌توان بار سنگینی را از روی دوشِ بیماران برداشت.

میرزایی در ادامه به مشکلِ کلیِ بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از داروها و خدمات از تعهدات بیمه خارج است؛ بیمه تکمیلی هم جوابگوی نیازِ درمان کارگران و بازنشستگان نیست و سقف آن خیلی سریع پُر می‌شود. خیلی از کارگران و بازنشستگان برای درمان مجبور هستند به بخش خصوصی بروند و از جیب خود هزینه کنند. به طور کلی، وضعیتِ ارائه‌ی خدمات درمان در تأمین اجتماعی بسیار بد است، این درحالیست که طبق قانون الزام صفر تا صد هزینه‌ی درمان باید رایگان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز