خبرگزاری کار ایران

نماینده کلاه‌زردها: بازهم مجلس بند غیرقانونی را به تصویب رساند/ حقوق مزدی «کارگران دولت» را شورایعالی کار باید تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۵۶۱

فرهاد فرهنگیان از تصویب بند افزایش حقوق کارگران دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (پانزدهم اسفند) مجلس شورای اسلامی افزایش ۲۰ درصدی حقوق را برای زیرمجموعه‌های شاغل و بازنشسته دولت و همچنین کارگران دستگاه‌های اجرایی، به تصویب رساند.

فرهاد فرهنگیان (نماینده کلاه‌زردهای سراسر کشور) در این رابطه می‌گوید: بازهم مجلس بند غیرقانونی تبصره ۱۲ بودجه را به تصویب رساند؛ در حالیکه کارگران دولت مدت‌هاست مطالبه‌گری می‌کنند و می‌گویند تعیین دستمزد کارگران در تمام بخش‌ها برعهده‌ی شورایعالی کار است.

به گفته‌ی وی، کارگران دولت، از مزایای کارمندان محرومند اما هنگام افزایش حقوق آن‌ها را کارمند محسوب می‌کنند؛ این دومین بار است که دولت افزایش حقوق کارگران دولت را در بودجه می‌بیند و مجلس هم آن را به تصویب می‌رساند.

فرهنگیان اضافه می‌کند: ما در روزهای قبل به مجلس شورا مراجعه کردیم و خواستار حذف بند غیرقانونی شدیم؛ اما گویا نمایندگان مجلس اهتمامی برای عمل به قانون ندارند.

نماینده اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق اضافه می‌کند: در این مرحله از شورای نگهبان درخواست داریم افزایش حقوق کارگران دولت را از لایحه بودجه حذف کنند. مزد کارگران باید از طریق چانه‌زنی در شورایعالی کار تعیین شود و هیچ نهادی نمی‌تواند برای افزایش دستمزد کارگران تعیین تکلیف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز