خبرگزاری کار ایران

اریکسون ۸۵۰۰ کارمند خود را اخراج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۷۸

در حالی که اکثر شرکت‌های فناوری اطلاعات بزرگ جهان مانند مایکروسافت، متا (هولدینگ فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام) و آلفابت (گوگل) هزاران کارمند خود را به دلیل شرایط اقتصادی اخراج کردند، اقدام اریکسون بزرگترین اخراج مخابرات اروپا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از رویترز، در یادداشتی که برای کارمندان شرکت مخابراتی-الکترونیکی اریکسون ارسال شد، آمده است: این شرکت (که سال ۲۰۱۱ از شرکت سونی جدا شده بود) ۸۵۰۰ کارمند خود را در سراسر جهان با عنوان طرح کاهش هزینه‌ها اخراج خواهد کرد. 

در حالی که اکثر شرکت‌های فناوری اطلاعات بزرگ جهان مانند مایکروسافت، متا (هولدینگ فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام) و آلفابت (گوگل) هزاران کارمند خود را به دلیل شرایط اقتصادی اخراج کرده‌اند، اقدام اریکسون بزرگترین اخراج صنعت مخابرات اروپا محسوب می‌شود. 

بورجه اکهلم، مدیر اجرایی اریکسون در این یادداشت نوشت: «روش مدیریت تعدیل نیرو بسته به شرایط هر کشور متفاوت خواهد بود.» 

روز دوشنبه، این شرکت که بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در سراسر جهان دارد، اعلام کرد که تنها در سوئد که مرکز این شرکت است، تلاش دارد تا ۲ هزار فرصت شغلی موجود را حذف و نیروهای آن را به دلیل تنگناهای مالی اخراج کند. 

در حالی که اریکسون فاش نکرد که کدام جغرافیا بیشتر تعدیل نیرو را دارد، تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که آمریکای شمالی احتمالاً بیشترین تأثیر را خواهد دید و بازارهای رو به رشدی مانند هند کمترین تأثیر را در تعدیل نیروی اریکسون خواهد دید. 

این شرکت در دوره فعالیت مشترک با شرکت سونی در قالب (سونی-اریکسون) دوران بسیار پویا و پر سودی را پشت سر گذاشته بود. 

این شرکت در ماه دسامبر اعلام کرد که با کاهش تقاضا در برخی بازارها، از جمله آمریکای شمالی، هزینه‌ها را تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۹ میلیارد کرون سوئد (۸۸۰ میلیون دلار) کاهش خواهد داد. 

شرکت اریکسون در این یادداشت گفته است: «این وظیفه ماست که این هزینه را برای رقابتی ماندن کاهش دهیم.» 

بسیاری از شرکت‌های مخابراتی موجودی‌های سرمایه و کالای خود را در اوج کرونا افزایش داده بودند که اکنون منجر به کاهش سفارشات برای سازندگان تجهیزات مخابراتی به دلیل اشباع بازار شده بود. 

کارل ملاندر (مدیر مالی اریکسون) پیشتر به رویترز گفته بود که کاهش هزینه‌ها شامل کاهش مشاوران، نیروهای حفاظتی املاک و مستغلات شرکت و همچنین تعداد کارکنان بخش تولید می‌شود. 

رقیب قدیمی این شرکت در شمال اروپا یعنی نوردیک نوکیا هنوز هیچ برنامه‌ای برای اخراج کارمندان خود اعلام نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز