خبرگزاری کار ایران

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی فاش کرد:

دستور نتانیاهو برای نفوذ اعضای موساد در اجتماعات صنفی ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۹۷۶

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیوید بارنیا، مدیرکل امنیت داخلی موساد، درخواست دولت نتانیاهو از کارمندان این آژانس اطلاعاتی برای شرکت در اعتراضات جاری برای کنترل فشارها ضد دولت را تایید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، دیوید بارنیا، از فرماندهان مخالف دولت در موساد، فاش کرد: نتانیاهو به کارمندان رده پایین موساد دستور داده تا در تظاهرات‌های صنفی ساکنین سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به لایحه جنجالی اصلاحات قضایی نفوذ شود. نتانیاهو در جلسات خود می‌گوید که می‌خواهد به معترضان مزه مشت آهنین را بچشاند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیوید بارنیا (مدیرکل امنیت داخلی آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی) درخواست دولت نتانیاهو از کارمندان این آژانس اطلاعاتی برای شرکت در اعتراضات جاری برای کنترل فشارها ضد دولت را تایید کرده است. 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های عبری روز جمعه، بارنیا در مورد این موضوع با مشاور حقوقی موساد که به مقامات سطح پایین‌تر اجازه شرکت در تظاهرات را صادر کرد، جلسه‌ای برگزار کرد. 

این گزارش‌ها می‌افزاید که روسای دپارتمان‌ها و هر فرد ارشد دولتی دیگر از شرکت در تجمعات منع شده است. حضور ماموران موساد به صورت لباس شخصی برای شناسایی و دستگیری هدایت‌کنندگان اجتماعات صورت می‌گیرد. 

این گزارش‌ها پس از آن منتشر شد که موساد اعلام کرد گروهی از افسران و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی نیز با لباس‌های غیر نظامی به اعتراضات ضد دولتی علیه محدودیت‌های قضایی برای شرکت‌ها و موسسات اقتصادی سرزمین‌های اشغالی پیوستند. 

بیش از ۱۰۰ نیروی نظامی که نامه‌ای حمایتی از اعتراضات را امضا کردند؛ گروه‌هایی از خلبانان، خدمه زرهی، پرسنل نیروی دریایی و ملوانان و سایر نیروهای ویژه در رده‌های میانی از امضاکنندن این نامه هستند. 

اصلاحات گسترده قضایی نتانیاهو، که با موافقت مجلس رژیم صهیونیستی اجرا شد، شامل اعطای کنترل کامل دولت بر انتصابات شرکت‌ها و موسسات، دخالت در تصمیمات دیوان عالی، کنترل سرمایه‌گذاری در کسب و کارها و بازنگری دیگر قوانین است و به مدیران اجازه می‌دهد تا به هر بهانه‌ای نیروهای خود را بدون ترس از سیستم قضایی اخراج کنند. 

منتقدان می‌گویند این طرح با برهم زدن سیستم کنترل و تعادل رژیم صهیونیستی، اعطای تقریباً تمام قدرت به قوه مجریه این رژیم و تضعیف حقوق کار و حقوق شهروندی، خطر زیادی را برای ثبات سیاسی ایجاد می‌کند. 

این طرح با انتقادات و هشدارهای شدید کارشناسان مالی و حقوقی، برخی کارمندان دولت، نیروهای بخش خدمات عمومی و شرکت‌های های-تک و شرکت‌های خصوصی مواجه شده است. 

نتانیاهو از انتقادها عقب‌نشینی نکرده و گفته است دولت او اراده مردم را اجرا می‌کند.

دو هفته قبل در تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی یکصد هزار نفر معترض تجمع کردند که این اعتراضات در پایان به خشونت کشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز