خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران استرالیایی اپل به دلیل دستمزد پایین در آستانه کریسمس

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۶۷۸

کارگران اپل در استرالیا چند روزی‌ست که دست به اعتصاب زده‌اند. آنها خواستار شرایط کاری و دستمزد بهتر هستند، اقدامی که می‌تواند فروش این غول فناوری را در دوره پر رونق کریسمس کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از شبکه الجزیره، کارگران استرالیایی اپل به دلیل دستمزد پایین در آستانه کریسمس اعتصاب می‌کنند. این اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که این غول فناوری در کارخانه اصلی آیفون در چین پس از اعتراضات کارگران چینی آیفون با اختلال مواجه شده بود. 

کارگران اپل در استرالیا دست به اعتصاب زده‌ و خواستار شرایط کاری و دستمزد بهتر هستند، اقدامی که می‌تواند فروش این غول فناوری را در دوره پر رونق کریسمس کاهش دهد. 

کارگرانی که توسط اتحادیه کارگران مشاغل خرد استرالیا نمایندگی می‌شوند، در اوایل این ماه اعلام کرده بودند که در آستانه کریسمس از فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در سراسر کشور خارج می‌شوند و برنامه‌هایی برای دور ماندن از محل کار در طول ایام اولیه سال جدید میلادی دارند. 

آغاز فراخوان این اعتصاب در پی این اتفاق افتاد که شرکت اپل با اختلال در کارخانه اصلی آیفون در چین به دلیل اعتراضات نادر کارگران این کشور و مدیریت ضعیف در کارخانه، دچار مشکلاتی شد و این مشکلات را بر سر کارمندان بخش استرالیا در بحث مزد سرشکن کرد. 

در اوایل ماه ژوئن ۲۰۲۲، کارگران اپل در مریلند (مرکز یکی از ایالات آمریکا) اولین کارمندانی از این غول فناوری بودند که اتحادیه کارگری در فضای شرکت اپل ایجاد کردند. کارگران همچنین از شرایط کاری شرکت انتقاد و شرکت را به کارشکنی در تشکیل اتحادیه متهم می‌کردند. 

اتحادیه کارگران مشاغل خرد استرالیا که در خط مقدم این اعتصاب قرار دارد، ادعا می‌کند که شرکت در یک توافق مزایایی مانند «مرخصی آخر هفته، روزهای متوالی مرخصی، روزهای تعیین شده کار اضافه، وقفه ۱۲ساعته بین شیفت‌ها، افزایش نرخ اضافه کاری» و غیره را رد می‌کند. 

اتحادیه‌ها معتقدند مزد حقیقی در سال‌های اخیر برای نیروهای کارخانه‌ای و اداری و فروش اپل به حداقلی‌ترین حالت خود در سال‌های اخیر رسیده است. 

اپل درخواست رویترز و الجزیره را برای مصاحبه تاکنون رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز