خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری مطرح کرد:

اصلاح قانون کار به نفع کارگران نخواهد بود/ بیمه آتیه‌سازان حافظ امتحان خود را پس داده

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۶۷۳

عیدعلی کریمی گفت: طبق قانون الزام، صفر تا صد هزینه درمان را باید رایگان باشد اما نه تنها رایگان نیست بلکه بیمه شدگان مجبور به استفاده از بیمه تکمیلی هستند. ما از کانون بازنشستگان می‌خواهیم قرارداد امسال را با شرکتی ببندد که توانایی برآمدن از پس تعهدات خود را داشته باشد و همچنین 50درصد از این هزینه را تامین اجتماعی بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه‌ی سالروز تصویب قانون کار روز گذشته (یکشنبه، ۲۹ آبان) در خانه کارگر قزوین با حضور تشکل‌های کارگری، انجمن‌های صنفی، مدیران کل تعاون و کار، مدیران تأمین اجتماعی، معاونت سیاسی فرمانداری البرز و نمایندگان مجلس برگزار شد. 

عیدعلی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین) در مورد مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: بحث امنیت شغلی کارگران و عدم اجرای قانون کار از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد. 

وی بیان کرد: ما خواستار اجرای قانون کار هستیم و تلاش‌ها برای اصلاح قانون کار را قبول نداریم چراکه معتقدیم اصلاح قانون کار به نفع کارگران نخواهد بود. 

کریمی گفت: موضوع دیگر مشکلات بازنشستگان، از درمان گرفته تا پرداختِ ۲۵درصد متناسب‌سازی بازنشستگان بود. در حالیکه کارگران و بازنشستگان مشکلات بسیاری بابت درمان دارند، تامین اجتماعی قصد دارد شیفت شب داروخانه‌های شبانه‌روزی را تعطیل کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: همچنین به دلیل آنکه برخی از داروخانه‌ها مسئول فنی ندارند، علوم پزشکی قصد حذف سهم دارویی آن‌ها را دارد که ما مقابل این اقدامات می‌ایستیم و از تأمین اجتماعی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر فکری به حال جذب نیرو کند تا کارگران و بازنشستگان بیش از این آسیب نبینند. 

کریمی گفت: طبق قانون الزام، صفر تا صد هزینه‌ی درمان را باید رایگان باشد اما نه تنها رایگان نیست بلکه بیمه‌شدگان مجبور به استفاده از بیمه تکمیلی هستند. ما از کانون بازنشستگان می‌خواهیم قرارداد امسال را با شرکتی ببندد که توانایی برآمدن از پس تعهدات خود را داشته باشد و همچنین ۵۰درصد از این هزینه را تامین اجتماعی بپردازد. 

وی تاکید کرد: بیمه آتیه‌سازان حافظ امتحان خود را پس داده و نتوانسته به بازنشستگان خدمات ارائه دهد پس اگر قرار است قراردادی بسته شود شرکتی مناسب باید معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز