خبرگزاری کار ایران

کارگران دائمی کمباین‌سازی تبریز مجبور به امضای قرارداد موقت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۶۷۳

حدود ۴۰ کارگر شاغل درکارخانه کمباین‌سازی تبریز با اصرار کارفرما مجاب به امضای قرار داد دائمی خود به موقت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک منبع کارگری در کارخانه کمباین‌سازی گفت: حدود ۴۰ کارگر دائمی کارخانه کمباین‌سازی تبریز هستیم که با اصرار کارفرما درنهایت تصمیم به امضای قرارداد موقت کاری گرفتیم.

این کارگر گفت: طی یک ماه گذشته مدیران کارخانه تلاش کردند به هر طریق ممکن قرارداد کاری ما کارگران دائمی این واحد تولیدی را به وضعیت قرارداد موقت تبدیل کنند.

طبق اظهارات او، تا پایان ماه گذشته حدود ۴۰ کارگر این واحد به دلیل دائمی بودن شرایط کار فاقد قرارداد با کارفرما بودند که از ابتدای آبان ماه جاری با تصمیم مدیریت کارخانه برای تبدیل وضعیت قراردادهای خود به موقت، مواجه شدند.

از سوی این کارگر گفته می‌شود؛ اصرار کارفرمای کمباین‌سازی برای تبدیل وضعیت قرارداد کارگران دائمی درحالی است که طی روزهای گذشته به دلیل مخالف کارگران برای امضای قراردادهای جدید، آن‌ها تهدید به اخراج شده بودند.

به گفته این کارگر؛ کارفرمای شرکت کمباین‌سازی اعلام کرده بود اگر کارگران قرارداد‌ها را امضا نکنند، اخراج خواهند شد و نیروی کار جدید جایگزین خواهد شد.

او با اشاره به غیراخلاقی بودن این موضوع ادامه داد: کارگران کمباین‌سازی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ سال است هیچ قراردادی با کارفرما امضا نکرده‌اند.

او درباره معوقات مزدی و سنواتی خود و همکارانش نیز گفت: در حال حاضر جدا از ۴ ماه حقوق معوقه که هنوز پرداخت نشده، کارفرما بابت حق سنوات سال‌های گذشته به هر یک از کارگران چک داده که تا چندین ماه آینده قابل وصول نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز